به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن قم، افزود: با تاکید شخص رئیس جمهوری و پیگیری وزیر راه و شهرسازی، دولت مصمم است طرح مسکن مهر هر چه سریع تر به مرحله نهایی برسد.
وی با بیان این که از ابتدای انقلاب تا سال 86، یک میلیون و 900 هزار قطعه زمین واگذار شده بود، اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و 730 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است که یک میلیون و 90 هزار واحد آن در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.
وی با تاکید بر این که عزم دولت در اتمام مسکن مهر جدی است، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است تا از ظرفیت استان ها و توان استانداران برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استفاده شود.
اصغری مهرآبادی بیان کرد: در این دولت با وجود تنگناهای مالی و مشکلات پیچیده، کار زیادی انجام شده، ولی تبلیغ کمتر شده و نتوانستیم عملکرد را به خوبی ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با دستور معاون اول قوه قضاییه به دستگاه قضایی در سراسر کشور، واحدهای مسکن مهری که پرونده قضایی دارد، خارج از نوبت رسیدگی می شود.
وی همچنین گفت: در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به صراحت تاکید شده دستگاه های متولی مسئول تامین خدمات هستند؛ ولی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه کمک زیادی به دستگاه های متولی نموده است.
اصغری مهرآبادی اضافه کرد: در حالی که وظیفه وزارت راه و شهرسازی تامین زمین و پیگیری تسهیلات بانکی است، ولی در سال 95 حدود هشت هزار و 800میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای انشعابات و همچنین چهار هزار میلیارد ریال برای تامین زمین و سایر خدمات از جمله تامین فاضلاب هزینه نموده است.
وی افزود: همچنین در بسیاری از مناطق که واحد ها تکمیل شده و نیاز به تصفیه خانه دارد، 42 هزار میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب واحدهای مسکن مهر کشور درخواست کرده ایم و پیگیر هستیم این اعتبار را جذب نماییم.
وی با بیان این که تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافته است، ادامه داد: تلاش می کنیم بازپرداخت این تسهیلات را از 15 به 25 سال افزایش دهیم تا اقدامی برای رفاه حال مردم باشد.

** مسکن مهر قم نسبت به سایر استان ها از کیفیت بالایی برخوردار است
قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه با بیان این که استان قم از استان های پیشتاز در طرح مسکن مهر است، گفت: کمتر از یک هزار واحد در این استان باقی مانده که تعدادی فاقد متقاضی است.
وی افزود: 300 واحد از مسکن مهر باقی مانده در مراحل پایانی است که مسئولان استان باید همت کنند تا پایان سال به اتمام برسد و 600 واحد نیز پس از صدور رای دادگاه تعیین تکلیف می شود.
وی اضافه کرد: ممکن است مراحل قضایی پرونده ای چند سال طول بکشد، نمی توانیم بگوییم مساله مسکن مهر حل و پرونده بسته نشده است.
اصغری مهرآبادی تاکید کرد: مشکلات مسکن طبیعی است و باید با سعه صدر حل شود تا در دهه فجر امسال و در نهایت پایان سال جاری پرونده مسکن مهر در استان قم بسته شود، به استثناء طرح هایی که پرونده آنها در دادگاه در حال رسیدگی است.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکن مهر قم که در شهرک پردیسان احداث شده، در مقایسه با استان های دیگر از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: صدور اسناد اعیانی برای 17 هزار واحد مسکن مهر در قم کم است و باید افزایش یابد و ایمنی آسانسور و سیستم اطفای حریق واحدهای باقی مانده نیز هر چه سریع تر تامین شود.
تعهد قم در ساخت مسکن مهر، 43 هزار و 505 واحد است؛ تاکنون 42 هزار و 592 واحد مسکن مهر افتتاح شده و 912 واحد باقی مانده است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
در این جلسه که با حضور سرپرست استانداری و مسئولان قم برگزار شد، مشکلات واحدهای مسکن مهر باقی مانده و همچنین سه شرکت تعاونی بررسی شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.