به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: بلایی بزرگتر از فقر در جامعه نیست و اسلام تمام تلاش خود را برای از بین بردن این پدیده شوم به کار بسته است.
وی با اشاره به این که جهل، ظلم و فقر در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد، افزود: اسلام می خواهد در جامعه فقر نباشد تا محیطی هماهنگ و متعالی برای رشد و شکوفایی انسان ها ایجاد شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: فقر؛ هویت، عقل و دین افراد را از بین می برد و کسی که فقیر باشد در جامعه مورد توجه دیگران قرار نمی گیرد و نمی تواند استعدادهای خود را نشان دهد.
آیت الله نوری همدانی گفت: اسلام سعی می کند که فقر را از جامعه کم کند و جامعه ای را به وجود آورد که مردم نزدیک به هم باشند.
وی با اشاره به این که اشرافی گری در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: مسئولان نظام اسلامی باید برای کمک به فقرا گام برداند و به گونه برنامه ریزی کنند که فقر کم شود.
وی با بیان این که ما مدام به مسئولان توصیه می کنیم که فقر در جامعه ریشه کن و کار و تولید ایجاد شود، ادامه داد: مردم باید ببینند که فقر و گرانی از بین رفته است و این مساله تنها به گفتن مسئولان حل نمی شود و احتیاج به تلاش فراوان دارد.
این مرجع تقلید گفت: انسان فقیر میان اهل خانه و جامعه شرمنده است و به همین دلیل اسلام با فقر مبارزه می کند تا جامعه ای متوازن و متعادل به وجود آید.
آیت الله نوری همدانی افزود: مقابله با فقر از جمله آرمان های امام راحل(ره) در شکل گیری نظام اسلامی بود تا محیط زندگی مردم مترقی و با نشاط باشد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.