سید صادق میره ئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه و ارتقای فعالیت های ورزشی نابینایان و همچنین فراهم کردن زمینه برای جذب آنها به ورزش در بلند مدت در گرو تخصیص سالن ورزشی به این هیات ورزشی است.
وی با اشاره به تعطیلی سه ساله هیات نابینایان و کم بینایان قم گفت: این تعطیلی، موجب رکود فعالیت های ورزشی در جامعه نابیانیان استان شد ولی از 2 سال گذشته فعالیت این هیات ورزشی بار دیگر از سر گرفته شد.
وی افزود: سالن ورزشی علاوه بر فراهم کردن شرایط برای توسعه ورزش نابینایان در استان، زمینه میزبانی مسابقات کشوری در رشته های مختلف این هیات ورزشی را فراهم می کند.
میره ئی گفت: حدود 100 ورزشکار نابینا و کم بینای استان در 6 رشته ورزشی گلبال، شطرنج، دو و میدانی، شنا، جودو و پاورلیفیتینگ زیر مجموعه این هیات ورزشی فعالیت می کنند که از این تعداد 60 ورزشکار آقا و 50 ورزشکار خانم هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار بهزیستی بیش از 2 هزار نابینا و کم بینا در قم وجود دارد اظهار داشت: نابینایان و کم بینایان استان شامل طیف وسیعی از سنین مختلف هستند که بر اساس برآوردها تنها 300 تن در بعد قهرمانی می توانند فعالیت حرفه ای داشته باشند.
میره ئی ادامه داد: مشکلات زیر ساختی و همچنین هزینه های سنگین ایاب و ذهاب ورزشکاران نابینا موجب شده تا دو سوم نابینایانی که امکان فعالیت حرفه ای در زمینه قهرمانی را دارند نتوانند فعالیت ورزشی داشته باشند.
وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن زمینه برای فعالیت ورزشی نابینایان و کم بینایان موجب تحول در مسیر زندگی و بروز استعدادهای آنها می شود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.