سید رضا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، افزود: در اولویت قرار گرفتن حوزه گردشگری و زیارت در راهبردهای تعیین شده برای توسعه استان، یکی از بهترین راهکارها برای کاهش حجم آلودگی های ناشی از گسترش فعالیت های صنعتی در قم است.
وی بیان کرد: محیط زیست قم به دلیل قرار گرفتن در ناحیه گرم و خشک ایران و همچنین کانون های جمعیتی و مسیرهای ارتباطی کشور از حساسیت ویژه ای برخوردار است که هرگونه آسیب وارد کردن به آن، صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت و مردم استان وارد می کند، به همین دلیل هرگونه فعالیت صنعتی در قم باید متناسب با ملاحظات زیست محیطی انجام و از استقرار صنایع آلاینده و پرآب بر به شدت جلوگیری شود.
وی ادامه داد: قم برای پیمودن راه توسعه پایدار نیازمند توجه جدی به حوزه محیط زیست است و در این مسیر در اولویت قرار دادن موضوع گردشگری به جای فعالیت های صنعتی آلاینده می تواند به حفظ طبیعت استان کمک کند.
موسوی با اشاره به این که بیشترین کانون جمعیتی استان در قم متمرکز است، گفت: باید از محاصره شدن شهر توسط واحدهای صنعتی جلوگیری و این واحدها را به صورت سازماندهی شده در مناطقی دور از شهر مستقر کرد تا آسیب کمتری به محیط زیست استان وارد شود.
وی افزود: مردم و تشکل های اجتماعی در قم باید به صورت جدی پیگیر وضعیت محیط زیست استان باشند و با روحیه مطالبه گری برای حفظ طبیعت پیرامون خود تلاش کنند.
وی ادامه داد: همچنین رسانه های استان نقش مهمی در ارتقا وضعیت محیط زیستی قم دارند و می توانند با اطلاع رسانی صحیح رویدادهای این حوزه، دغدغه مردم را نسبت به مساله حیاتی حفاظت از محیط زیست، افزایش دهند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.