مصطفی ملایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مرکز که برای نخستین بار در سطح کشور با مجوز وزارت علوم دایر شده است می تواند با ایجاد فضای مشارکت برای نخبگان و کارآفرینان، موتور محرکی در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان باشد.
وی بیان کرد: مرکز نوآوری گردشگری با راهبرد توسعه اقتصاد دانش بنیان و بهره مندی از ایده های نو نخبگان استان و کشور برای رونق هرچه بیشتر حوزه گردشگری و فراهم آوردن فرصت های شغلی جدید در آن، ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که این مرکز در زیرمجموعه دفتر کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری قم فعال است، ادامه داد: کمک به شکل گیری اقتصاد دانش بنیان، دست یابی به ایده های نوین و عملیاتی ساختن آن، کمک به توسعه اشتغال و کارآفرینی نخبگان، جذب سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت در حوزه گردشگری و تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه از جمله اهداف تشکیل مرکز نوآوری گردشگری در قم است.
ملایی گفت: برای گسترش سطح فعالیت های این مرکز به دنبال برگزاری استارتاپ ها با موضوع گردشگری هستیم تا نخبگان در حوزه گردشگری و کارآفرینی جدیدترین ایده های خود در این بخش را برای توسعه کسب و کارهای تخصصی مرتبط با موضوع، ارائه دهند.
وی افزود: یکی از ویژگی های مرکز نوآوری گردشگری، آشنا ساختن دانشجویان با مهارت های کسب و کار و دور ساختن آنان از فضای استخدام در اداره های دولتی است، به نحوی که دانشجویان با تقویت سطح دانش و مهارت خود در حوزه گردشگری به سمت تاسیس شرکت های دانش بنیان و کارآفرین هدایت می شوند.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری گردشگری برای انجام ماموریت های خود، مشارکت فعالی با نهادهای مرتبط همچون بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم را در دستور کار خود قرار داده است.
ملایی ، با اشاره به این که قم دارای مزیت های فراوان گردشگری است، گفت: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب التعظیم، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید، مراکز علمی بین المللی همچون جامعه المصطفی(ص)، موقعیت خاص جغرافیایی و تنوع آب و هوایی زیاد از منطقه کویری تا کوهستانی، قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور و زیبایی های هنری و تاریخی از جمله ظرفیت های مورد توجه در بحث گردشگری قم است.
وی افزود: این مرکز تلاش می کند با ارائه ایده های جدید موجب تحول آفرینی و شتاب بخشی به توسعه گردشگری و استفاده مطلوب از ظرفیت های فراوان استان در این بخش شود و در این مسیر همکاری خوبی را با دستگاه های اجرایی و بانک های استان آغاز کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.