محمود سیجانی روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،درقم افزود: از این تعداد 31 مورد از پرداختی ها مربوط به واحدهای صنعتی، 48 مورد مربوط به بخش کشاورزی و سه مورد نیز مربوط به بخش گردشگری بوده است.
وی اضافه کرد: تسهیلات 29 مورد از طرح هایی که سال گذشته برای گرفتن وام ثبت نام کرده بودند، امسال پرداخت شده است.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از کمیته بررسی در بخش صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: تعداد 28 مورد از تقاضای واحدها برای گرفتن تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، تقاضای 27 واحد و طرح صنعتی در قالب سرمایه های درگردش، ثابت و نوسازی با 653 میلیارد ریال در این کمیته بررسی و تایید شد.
سیجانی افزود: در صورت تایید این مصوبه توسط کارگروه و اعضای منتخب، متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

** رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این جلسه گفت: 41 طرح گردشگری با تسهیلاتی به مبلغ 930 میلیارد ریال، مورد تایید بانک ها قرار گرفته که از این میزان تاکنون سه مورد به مبلغ 42 میلیارد ریال پرداخت شده است.
حمید یزدانی افزود: 18 میلیارد ریال نیز در هفته جاری پرداخت می شود و درخواست تسهیلات برای هفت طرح گردشگری نیز که رقم های درشتی می باشد، در دست بررسی است.

** رئیس اتحادیه لوازم خانگی قم نیز در این جلسه با بیان این که اتاق اصناف قم دارای 40 هزار واحد صنفی است، گفت: در چند ماه گذشته با وجود این که با بحران های اقتصادی روبه رو بودیم، ولی با تلاش اصناف، استان قم از آرامش خوبی برخوردار بود.
غلامرضا تفتی با اشاره به تعامل خوب اصناف با سازمان امور مالیاتی، افزود: بیش از 10 هزار واحد صنفی که پرونده مالیاتی نداشتند، واحد یابی و برای آن ها پرونده مالیاتی ایجاد شد.
وی افزود: سازمان امور مالیاتی برای اصنافی که بیش از 50 میلیارد ریال تراکنش مالی دارند، ارزش افزوده وضع می کند که این مساله موجب نارضایتی کسبه شده است.

** معاون اشخاص حقیقی سازمان امور مالیاتی قم نیز دراین جلسه گفت: انتخاب افراد برای بررسی تراکنش ها در دست استان ها نیست، بلکه گروهی در سازمان امور مالیاتی، بازرسی کشور، بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی این تراکنش ها را بررسی می کنند و حساب افرادی که تراکنش بالایی دارند، بررسی می شود.
محمدعلی احمدی افزود: اگر مغایرتی بین میزان تراکنش ها، مالیات پرداختی، حساب های بانکی و اظهارنامه مالیاتی این افراد دیده شود، به پرونده آن ها رسیدگی خواهد شد.
وی با بیان این که اراده ما بر این است کسی مالیات بیهوده و غیرواقع پرداخت نکند، ادامه داد: فقط مالیات اشخاص حقیقی نیست که رسیدگی می شود، بلکه اشخاص حقوقی زیادی هستند که پرونده هایشان بررسی شده است.
وی افزود: در برخی موارد افرادی که فعالیت مالی دارند با استفاده از کارت بانکی خانواده شان اقدام به فعالیت می کنند، در صورتی که خانواده آن ها هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارد، ولی در نهایت شناسایی و به پرونده آن ها رسیدگی می شود.

** همچنین مدیرکل اقتصادی و دارایی قم گفت: بین سال های 92 تا 95، روند افزایش درآمد استان پنج برابر شده بود، ولی در 2 سال گذشته نه تنها افزایشی نبوده، ولی کاهش هم داشته است.
عادل علیپور افزود: سال گذشته کسبه استان نسبت به سال 95، مالیات کمتری پرداخت کرده اند و برای سال آینده نیز نه تنها هیچ گونه افزایش مالیاتی برای بازاریان و کسبه قم در نظر گرفته نشده، بلکه تلاش می شود روند کاهشی داشته باشد.
در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط ترتیب یافت، از وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای صنعتی که به بانک های عامل معرفی شده، گزارشی ارائه شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.