به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: برای کسب رتبه بالاتر، از 9 هزار میلیارد ریالی تسهیلاتی که امسال به استان تزریق شده، باید در مسیر درست و به موقع استفاده شود.
وی گفت: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید نظارت بیشتری بر بانک ها داشته باشد و علت اینکه برخی از بانک ها کمتر از 50 درصد تسهیلات ارائه کرده اند مشخص شود.
معاون استاندار قم اضافه کرد: مدیران بانک ها باید گزارش دهند که مشکل چیست، موانع را برطرف کنند و عملکردشان را بهبود دهند؛ زیرا زمان محدودی داریم و باید آمار پرداخت های مستقیم افزایش قابل توجهی یابد.
وی ادامه داد: البته برخی مدیران بانک ها هم توانسته اند با انعطاف پیش بروند و با استفاده از اختیارات، موانع را از سر راه پرداخت تسهیلات بردارند.
غضنفری گفت: جایگاه استان قم در پرداخت تسهیلات خوب است، ولی ایده آل نیست و باید تا پایان سال به جایگاه بهتری برسد.
وی با بیان این که در آستانه ارزیابی مرحله دوم پرداخت تسهیلات توسط استان ها هستیم، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سعی کند فعالیت هایی که در استان ها صورت گرفته را به صورت جامع، کامل و به موقع منعکس کند.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار، گفت: در این راستا باید موانع سرمایه گذاری برداشته و قابلیت ها و ظرفیت های استان به صورت مجازی و حضوری به سرمایه گذار معرفی شود.
معاون استاندار قم افزود: همچنین آماری که به سرمایه گذار ارائه می شود، دقیق باشد و نظارت و دقت دستگاه ها در واگذاری اراضی به سرمایه گذارها افزایش یابد.
وی اضافه کرد: برای استقلال مرکز خدمات و سرمایه گذاری نیز تلاش شود، زیرا استقلال این مرکز از نظر روانی به سرمایه گذار کمک می کند و سرمایه گذار احساس می کند که برای ارتقاء کار وی اهمیت قائل هستیم.
وی تاکید کرد: دنبال سرمایه گذار واقعی هستیم، نه سرمایه بردار و فرصت سوز؛ به همین علت هم اهلیت سنجی که اهرم ما است باید با روش های مختلف انجام شود و در این راستا توان سرمایه گذار و مدیریت وی سنجیده شود تا کار با موفقیت پیش رود.
غضنفری در ادامه با بیان این که دریافت مالیات منبع درآمد کشور و منبعی برای رفاه حال شهروندان است، گفت: قانون نیز تخفیف ها و انعطاف هایی در این راستا برای کسانی که منضبط و همراه هستند و فرار مالیاتی ندارند، قائل شده است.
وی افزود: آمار ارائه شده از خوداظهاری اصناف که 80 درصد است، یعنی بیش از 30 هزار صنف در قم تمایل دارند مالیات پرداخت کنند، آمار خوبی است و سازمان امور مالیاتی نیز از اختیارات قانونی برای کمک به این قشر استفاده کند.
وی اضافه کرد: نرخ تورم قم نسبت به سایر استان ها بیانگر این موضوع است که اصناف عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده اند.
معاون استاندار قم اضافه کرد: تخلفات صنف ها از جمله گرانفروشی و کم فروشی را اصناف به دستگاه های ذیربط اطلاع می دهند و درخواست داریم این گزارش ها ادامه یابد.
در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط ترتیب یافت، از وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای صنعتی که به بانک های عامل معرفی شده، گزارشی ارائه شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.