به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در استان قم پنج هزار دانشجو دکترا مشغول تحصیل است که کاربردی کردن رساله این دانشجویان در مسیر حل مشکلات استان از جمله اهداف مسئولان و دانشگاه های این استان است.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای کاربردی کردن و تقاضا محور بودن پایان نامه ها و رساله ها نیازمند جدیت بیشتر دانشگاه هاست.
رئیس دانشگاه قم،هفته پژوهش را فرصتی برای تقویت فرهنگ پژوهش در تمامی مراکز علمی دانست و ادامه داد: باید به جای سلیقه نگری و نظرهای شخصی، حل مسائل اساسی استان و کشور بر مبنای دستاوردهای پژوهشی صورت گیرد.
دیرباز افزود: دستاوردهای علمی مبتنی بر پژوهش و تحقیق منجر به راه حل های توسعه پایدار می شود و انتخاب چنین مسیری توسعه پایدار وعلمی را در کشور رقم می زند که با تغییر افراد دستخوش تغییر نمی شود.
وی ادامه داد: هفته پژوهش اختصاص به دانشگاه ها نیست بلکه تمام مراکز دولتی نیز در این هفته سهیم هستند به همین دلیل چند سالی است که استانداران توسط وزارت کشور مکلف به برگزاری هفته پژوهش در سطح استان ها شده اند.
دبیر برگزاری هفته پژوهش در قم ادامه داد: در این هفته، به پژوهش های دانش آموزی، حوزه های علمیه، فناوری، کارگاه های صنعتی و پژوهش های اساتید و دانشجویان دانشگاه ها توجه شده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در روز چهارشنبه 28 آذرماه در دانشگاه قم گفت: در این همایش از 50 پژوهشگر و فناور برتر استان با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می شود.
قم یک شهر دانشگاهی است که بیش از 72 هزار دانشجو در 30 دانشگاه و مرکز علمی آن مشغول تحصیل هستند. سالانه حدود سه هزار و 500 تا چهار هزار پایان نامه در دانشگاه های قم نوشته می شود
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.