به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با بیان اینکه باید در سیاست گذاریها پیرامون تولید، واردات و صادرات در کشور تجدید نظر شود افزود: بسیاری از عواملی که موجب آسیب به کالای ایرانی می شود از عوامل داخلی است که باید با وضع قوانین این مشکلات را برطرف کرد.
وی گفت: بیشتر قراردادهای عمرانی در کشور دولتی است و بخش خصوصی به صورت جدی در این زمینه فعالیت ندارد و این در حالی است که در این قراردادها پیمانکاران ملزم به استفاده از کالاهای خارجی هستند.
وی اضافه کرد: کنترل کیفیت و قیمت از جمله موضوع های رها شده در اقتصاد کشور است که اگر این عوامل را کنترل کنیم شرایط اقتصادی و تولیدی در کشور بهبود می یابد.
ذوالنوری وضع تعرفه ها را ابزاری در دست دولت برای تنظیم بازار داخلی دانست و گفت: تعرفه ها رها شده است به گونه ای که شاهد هستیم در ماه های گذشته برخی اجناس با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده که مشابه داخلی آن تولید می شود.
وی تولید را محیطی راهبردی دانست و افزود: تولید، محیطی سیار، متغیر و رقابت خیز است که باید به منظور حذف نشدن در این بازار در حوزه های صنعت، تولید، صادرات و واردات تجدید نظر جدی شود.
وی تاکید کرد: کیفیت، سرعت و قیمت سه عامل مهم در محیط رقابتی اقتصادی است که باید در شرایط کنونی بیش از همیشه مورد توجه تولیدکنندکان قرار گیرد.
ذوالنوری، قیمت تمام شده کالای داخلی را بالا دانست و تصریح کرد: بیمه، انواع مالیات و سرمایه درگردش از جمله عوامل افزایش قیمت تمام شده کالای تولید داخل است که این عوامل بر تولیدکنندگان تحمیل شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.