به گزارش ایرنا، حضور نمایندگان اتحادیه «حمایت از مردم فلسطین» درقم، برگزاری همایش 40 سالگی انقلاب اسلامی، جلسه ترویج فرهنگ قرآنی، معرفی سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی قم، برگزاری جلسه مجمع سلامت قم و کشف لابراتوار تولید مواد مخدر از دیگر رویدادهای خبری قم محسوب می شود.

** برگزاری جلسه مجمع سلامت
سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم هفته گذشته در جلسه مجمع سلامت قم گفت: همه مردم و مسئولان استان هر کدام به سهم خود باید برای کاهش تصادف های رانندگی درون و برون شهری مشارکت داشته باشند.
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: در سوانح رانندگی در استان سالانه بیش از 300 تن جان خود را از دست داده، 8 هزار تن نقص عضو شده و 16 هزار تن مصدوم می شوند.
همچنین حمیدرضا خانکه استاد دانشگاه لایپزیک آلمان گفت: بهبود استانداردهای ایمنی خودرو، نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در سوانح رانندگی دارد.

** برگزاری همایش خاک
همایش خاک استان قم هفته گذشته با عنوان «خاک مهم ترین بستر مدیریت منابع آب در جهان» هفته گذشته از سوی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قم با حضور کارشناسان حوزه های کشاورزی، آب، خاک و محیط زیست و جمعی از کشاورزان استان برگزار شد. عضو هیات علمی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی قم گفت: باید با مدیریت درست از منابع محدود خاک استفاده بهینه کرد و علاوه بر جلوگیری از آلودگی خاک، برای دستیابی به کشاورزی پایدار کمک کنیم. محمد هادی میرزاپور با بیان این که امسال شعار روز جهانی خاک «پیش به سوی رفع آلودگی خاک» نامگذاری شده است، افزود: باید از این منابع محدود با مدیریت صحیح به گونه ای استفاده کنیم که هم امنیت غذایی خود را تامین و هم برای نسل های آینده در حفظ خاک کوشش کنیم.

** برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در هفته گذشته اظهار داشت: گردشگری نخستین اولویت اشتغال زایی و کسب و کار در استان است، ولی تخصیص و پرداخت تنها پنج میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید پاسخگوی نیازهای فراوان آن نیست. احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در شرایطی که توان تولید قطعه های خودرو در کشور وجود دارد، واردات قطعات و رانت موجود در آن، صنعت خودروسازی را با چالش جدی رو به رو کرده است.

** نمایندگان اتحادیه «حمایت از مردم فلسطین» در قم گردهم آمدند
هفته گذشته 15 تَن از نمایندگان اتحادیه بین ‌المللی «حمایت از مردم فلسطین» با حضور در شهر مقدس قم طی نشستی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گردهم آمدند.

** برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری
هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل هفته گذشته با حضور مسئولان کشوری، استانی و مهمانان خارجی به مدت 2 روز در سالن همایش های بین المللی شهرداری برگزار شد.
محمد سعید ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در این کنفرانس گفت: بازآفرینی 130 هزار هکتار بافت فرسوده در 540 شهر در سراسر کشور توسط دولت هدف گذاری شده است.

** برگزاری نمایشگاه نقاشی سربندهای ماه
نمایشگاه نقاشی محمدعلی نادری با عنوان «سربندهای ماه» تصاویری از سرداران شهید استان و دوران دفاع مقدس در نگارستان اشراق برپا شد.این نمایشگاه تا 27 آذرماه جاری در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا (صفاییه) دائر است.

** برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران
سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم هفته گذشته در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: میزان آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران های مختلف باید سنجیده و نقاط ضعف و قوت آنها به خوبی احصا شود.
سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه گفت: مدیران باید تخصیص حقابه های زیست محیطی این استان را با جدیت از وزارت نیرو مطالبه و پیگیری کنند.همچنین ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم در این جلسه گفت: در آستانه فصل زمستان بیش از پنج هزار کیسه ماسه و نمک در محورهای مواصلاتی این استان توزیع شده است. محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه گفت: دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان با 2 سناریوی سیل و زلزله 25 دی ماه امسال برگزار می شود.

** شروع طرح زمستانه پلیس راه
طرح زمستانه پلیس راه در سال جاری از 22 آذرماه جاری شروع شد و تا 22 اسفندماه سال جاری به مدت سه ماه، با هدف افزایش انضباط ترافیکی، ایجاد بستر امن رانندگی، مدیریت حوادث ترافیکی و تسریع در رسیدگی به تصادفات با همکاری دستگاه های مرتبط انجام می شود. در این طرح بیش از یک هزار و 200 تَن از مجموعه نیروهای انتظامی، امدادی و خدماتی با بهره گیری از 375 دستگاه خودرو، 36 پایگاه امدادی و 2 فروند بالگرد در استان قم مشارکت دارند.

** دیدار فرمانده انتظامی استان قم با مراجع و علما
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضرورت توجه جدی به اشتغال و تولید در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد اشتغال، جوانان را به سمت ازدواج و تشکیل خانواده تشویق و از گرفتار شدن آنان در دام آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم گفت: فقر اقتصادی یکی از عوامل آسیب زا در کشور است که زمینه ساز مشکلات و جرایم بسیاری شده است.

** کشف لابراتوار تولید مواد مخدر
سرهنگ هادی میرزایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم هفته گذشته در گفت وگویی گفت: یک لابراتوار تهیه و تولید مواد مخدر در این استان منهدم و 36 لیتر محلول هرویین کشف شد.

**معرفی سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی
هفته گذشته در آیینی با حضور مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، جواد علیمددی به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی قم معارفه شد.

** برگزاری نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی کشور
نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، با موضوع معارفه مدیران و انتصابات جدید و همچنین تبیین برنامه ‌ها و رویکردهای سازمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات کشور و جمعی از مدیران استان‌ ها در قم برگزار شد.

** برگزاری مسابقات دوچرخه سواری نمایشی کشور
دومین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور جمعه گذشته در رشته سبک آزاد بی اِم ایکس (دوچرخه سواری نمایشی) در پیست اِسکیت بوستان علوی برگزار شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.