سرهنگ پاسدار ابوالفضل قدیری روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: اعزام راهیان نور دانش آموزی در استان قم تاکنون در 16 مرحله صورت گرفته است و براین اساس تا پایان سال 3 هزارتن دیگر نیز به مدت چهار روز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست اعزام ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور برگزار شد، افزود: مراحل بعدی به دلیل شرایط آب و هوایی در مناطق عملیاتی جنوب و در استان خوزستان در حال انجام است.
وی ادامه داد: در این اردوها، دانش آموزان با حضور در مناطق عملیاتی و روایت گری یادگاران جنگ تحمیلی، از نزدیک با ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آشنا می شوند.
قدیری گفت: برگزاری جلسات متنوع فرهنگی و ورزشی، بازدید از سد کرخه به عنوان نماد خودباوری ایرانی، حضور در منطقه عملیاتی فتح المبین، بیت المقدس و شلمچه، زیارت شهدای گمنام در معراج الشهدا و شرکت در رزمایش فرهنگی رزمی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان قم است.
وی افزود: در تمام کاروان های راهیان نور دانش آموزی مبلغان روحانی و راویان دفاع مقدس حضور دارند و شرکت کنندگان در این اردوها از برنامه های متنوع فرهنگی که در طول سفر تدارک دیده شده است، بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: همچنین برنامه های محتوایی جذابی همچون پخش فیلم های مرتبط با جنگ تحمیلی و روایتگری آن دوران پیش بینی شده است تا زائران در زمان سفر نیز بتوانند از فضای معنوی دوران دفاع مقدس بهره مند شوند.
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام امتحانات مدارس، برنامه اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی طی روزهای اخیر متوقف و ادامه آن از بهمن ماه با اعزام سه هزار دانش آموز پسر به مناطق عملیاتی دنبال می شود.
وی بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و جانفشانی هایی است که در راه دفاع از ارزش های اسلامی انجام دادند.
وی ادامه داد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، هدف دیگری است که در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور دنبال می شود و این ارزش ها در سال های اخیر مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته اند.
سالانه بیش از 20 هزار تن از مردم قم در مقاطع مختلف سال در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.