محمد عمو عبدالهی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دانشجویان جهادگر قمی در هر منطقه ای از استان و کشور که نیاز باشد، حاضر می شوند و بر اساس روحیه انقلابی به مردم خدمت رسانی می کنند و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار می گیرند.
وی بیان کرد: شرکت دانشجویان در اردوهای جهادی علاوه بر آنکه موجب سازندگی و آبادانی هرچه بیشتر مناطق محروم استان و کشور می شود، رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای دانشجویان و تقویت روحیه مردم داری آنان را درپی دارد.
وی با اشاره به این که مدیران آینده کشور از میان دانشجویان امروز انتخاب می شوند، گفت: اگر حضور دانشجویان در اردوهای جهادی با نیت خدمت رسانی به مردم تقویت شود، در آینده کشور از مدیرانی بهره مند خواهد بود که از نزدیک با مسائل و مشکلات جامعه آشنا هستند و برای رفع آن تمام توان خود را به کار می گیرند.
عمو عبدالهی گفت: امروز ایجاد اشتغال در مناطق محروم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل، بسیج دانشجویی قم در جریان برگزاری اردوهای جهادی، کلینیک سیار اشتغال را در مناطق روستایی دایر می کند و می کوشد بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، مردم مناطق مورد نظر را از مهارت آموزی و کسب درآمد، توانمند سازد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته های تخصصی همچون پزشکی برای خدمت رسانی به مردم در بخش بهداشت و درمان و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی و هنری مانند زیبا سازی محیط زندگی مردم با هدف ارتقا نشاط جمعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه هایی است که در اعزام گروه های جهادی دنبال می شود.
معاون بسیج دانشجویی قم گفت: تا زمانی که مردم به یاری ما نیاز داشته باشند در منطقه محل زندگی ایشان حضور خواهیم داشت و به ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی به خصوص ایجاد زیرساخت های بهداشتی همچون ساخت سرویس بهداشتی و حمام، به صورت دایمی در محل زندگی ساکنان ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به این که فعالیت گروه های جهادی بسیج دانشجویی در مناطق مختلف بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته انجام می شود، افزود: در صورت وجود زیرساخت های لازم بسیج دانشجویی استان قم آمادگی هر گونه فعالیت عمرانی در مناطق مورد نظر را دارد.
بسیج دانشجویی قم در 50 واحد دانشگاهی استان مستقر است و بیش از 14 هزار دانشجوی بسیجی در آن به فعالیت می پردازند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.