به گزارش ایرنا،پیروزی قاطع ووشوکاران قم درلیگ دسته اول ووشو، تساوی تیم فوتبال جوانان صبا برابر نفتی های اهواز، عملکرد شجاعانه آینده سازان فوتبال قم با دست خالی، تضمین قهرمانی پیش از پایان لیگ جوانان استان، به صدا درآمدن سوت فصل جدید لیگ برتر فوتسال ،اعزام نمایندگان قم به لیگ جهانی کاراته، کاندیداتوری داور بین‌المللی قم برای ریاست فدراسیون هندبال ازدیگر اخبار ورزشی بود.

** تا پایان سال 97 تمام روستاهای قم دارای خانه ورزش می‌شوند
مدیرکل ورزش و جوانان قم هفته گذشته در انتخابات هیأت ورزش‌‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی این استان گفت: تا پایان سال 97 تمام روستاهای قم از خانه روستایی برخوردار خواهند شد.حسن عابدی با تاکید بر اینکه سرانه فضاهای ورزشی روستایی در حال حاضر نسبت به شهر قم بیشتر و چشمگیرتر است، ادامه داد: بهره‌مندی از امکانات موجود در روستاها با تعامل بیشتر هیأت ورزش‌‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قم با بخشداری‌ها و شوراها محقق می‌شود.

** قم میزبان المپیاد ورزشی هلال احمر کشور
المپیاد ورزشی کارکنان و اعضاء جمعیت هلال احمر شنبه هفته گذشته با حضور تیم‌های ورزشی استان‌های مازندران، اصفهان، البرز، قزوین، مرکزی، همدان و قم به مدت سه روز در رشته‌های فوتسال، شنا و فوتبال دستی به میزبانی جمعیت هلال احمر قم برگزار شد.یکهزار و 700 تن از اعضای جمعیت هلال احمر در 4 منطقه در قالب المپیاد ورزشی کارکنان و اعضاء جمعیت هلال احمر به رقابت با هم می‌پردازند و در دهه فجر امسال نیز 500 تن از تیم‌های برتر این رقابت ها در تهران به مصاف هم خواهند رفت.

** پیروزی قاطع ووشوکاران قم برابر آرین فومن در لیگ دسته اول ووشو
پیکارهای لیگ دسته اول ووشو مردان ایران امسال درحالی برگزار می‌شود که ووشوکاران قم بعد از چند سال دوری از لیگ در این مسابقات حضور یافته‌اند و در گروه دوم مرحله مقدماتی این فصل با حریفان خود به شکل دوره‌ای به رقابت می‌پردازند. ووشوکاران قم دردیداری از پیکارهای فصل 1397 لیگ دسته اول ووشو مردان باشگاه‌های کشور موفق به شکست تیم آرین فومن شدند. ووشوکاران قم در نخستین مسابقه خود که دیداری از هفته پنجم بود برابر باشگاه آرین فومن به میدان رفته و با نتیجه 10 بر صفر صاحب برتری شد، اما دومین مسابقه آنها از هفته ششم که یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر بود، نتیجه را واگذار کرد.

** تیم فوتبال جوانان صبای قم برابر نفت اهواز به تساوی رسید
نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال جوانان کشور هفته گذشته آغاز شد و تیم فوتبال صبای قم در دیداری خانگی نتوانست از امتیاز بازی در خانه استفاده کند و برابر تیم نفت اهواز با تساوی یک بر یک متوقف شد. این بازی که در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد نتوانست صبا را از انتهای جدول جدا کند.صبا با این تساوی همچنان در جدول 12 تیمی لیگ برتر فوتبال جوانان کشور تیم انتهای جدول است و برای فرار از سقوط باید تلاش کند حداقل به رتبه دهم جدول صعود کند و در این راه 2 بازی آینده صبا برابر تیم‌های انتهای جدولی اهمیت زیادی دارد.

** عملکرد شجاعانه آینده سازان فوتبال قم با دست خالی
تیم فوتبال امید صبای قم امسال در لیگ دسته اول کشور حضور دارد و در شرایطی که با مشکلات بسیار زیادی روبرو است اما تلاش می‌کند چهره جذابی از فوتبال قم ارائه دهد. این تیم در آغاز دور برگشت لیگ دسته اول امید در اصفهان اگر چه یک بر صفر در ورزشگاه صفاییه اصفهان مغلوب سپاهان شد اما با وجود این شکست نمایشی خیره کننده داشت. بازیکنان صبا در بازی رفت با ترکیبی متفاوت درقم 6 بر صفر مغلوب سپاهان شده بودند اما دربازی برگشت سپاهان را آزار دادند.جنگیدن با دست خالی، همان شکوفا شدن استعدادها در زمان محدودیت است. کاری که تیم امید صبا به خوبی انجام می‌دهد.

**تضمین قهرمانی پیش از پایان لیگ جوانان قم
دور دوم از مرحله نهایی لیگ فوتبال جوانان استان قم که هفته گذشته برگزار شد، در پایان 2 مسابقه این مرحله، تیم فوتبال مهام پلیمر یک هفته پیش از پایان دور نهایی لیگ فوتبال جوانان استان قم قهرمان قهرمانی خود را در این مسابقات قطعی کرد.در این بازی‌ها که در ورزشگاه تختی قم برگزار شد تیم فوتبال مهام پلیمر در دیدار برابر عقاب به پیروزی 3 بر یک رسید و با کسب دومین پیروزی خود در این مرحله قهرمانی خود را در لیگ جوانان 97 مسجل کرد تا بازی آخر این تیم جنبه تشریفاتی پیدا کند.تیم فوتبال مهام پلیمر با این پیروزی نماینده قم در مسابقات لیگ مناطق جوانان کشور شد و زمستان امسال برای صعود به لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور تلاش خواهد کرد.

** سوت فصل جدید لیگ برتر فوتسال قم به صدا درآمد
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال قم که بالاترین سطح مسابقات فوتسال باشگاهی در استان محسوب می‌شود هفته گذشته در سالن شهید حیدریان آغاز شد. در لیگ برتر فوتسال 8 تیم حضور دارند که تیم قهرمان، نماینده قم در زیر گروه لیگ دسته دوم فوتسال خواهد بود و تیم انتهای جدول نیز به صورت مستقیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.در شروع این مسابقات و در دیدار افتتاحیه که تحت عنوان گرامیداشت شهید مهدی طهماسبی، شهید مدافع حرم برگزار شد تیم فوتسال صدرا سیستم موفق شد 5 بر 3 برابر تیم الماس شهر به پیروزی دست پیدا کند ضمن اینکه تیم فوتسال آرش در دومین مسابقه سالن شهید حیدریان در یک بازی دیدنی و نزدیک در نهایت 3 بر 2 از سد تیم شهید رییس کرمی عبور کرد و 3 امتیاز مهم این بازی را از دست تیم رییس کرمی درآورد و اولین بردش را کسب کرد.

** اعزام نمایندگان قم به لیگ جهانی کاراته
چهار کاراته‌کای استان قم با سفر به شرق قاره کهن و شرکت در آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان سال 2018 برای کسب امتیاز المپیک به مصاف حریفان خود می‌روند.در حالی که روزهای پایانی سال 2018 در راه است، فدراسیون جهانی کاراته آخرین مرحله مسابقات سال 2018 لیگ جهانی کاراته‌وان را برای برگزاری در شرق قاره کهن و در کشور بزرگ چین برنامه‌ریزی کرده و کاراته‌کاهای مطرح دنیا از کشورهای مختلف به چین سفر کرده‌اند.امیر مهدی‌زاده علی یعقوبی، محمد شایگان و علی نجفی چهار چهار کاراته‌کای با تجربه و جوان قم در این رقابت هاست.

** کاندیداتوری داور بین‌المللی قم برای ریاست فدراسیون هندبال
هادی خلیلی داور بین‌المللی هندبال استان قم با تجربیات مختلف مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان برای سکانداری چهار سال آینده فدراسیون هندبال ایران کاندیدا شد.وی که هم اکنون در وزارت ورزش و جوانان شاغل است، بین اهالی هندبال علاوه بر تخصص و تجربه بین‌المللی داوری یکی از کارشناسان این رشته ورزشی نیز محسوب می‌شود در مدت زمان پیش‌بینی شده توسط وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات فدراسیون هندبال ثبت نام کرد تا یکی از کاندیداهای ریاست این فدراسیون مهم ورزشی باشد.بعد از استعفای علیرضا رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال به دلیل بازنشسته بودن، وزارت ورزش رمضان‌علی دولّو را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرده تا پس از برگزاری مجمع انتخابات، رئیس جدید این فدراسیون ورزشی تا 1401 مشخص شود. به غیر از هادی خلیلی 19 نفر دیگر برای ریاست فدراسیون هندبال ایران ثبت‌نام کرده‌اند.

** تعیین تکلیف ریاست 2 هیات ورزشی
در مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان قم با حضور رئیس فدراسیون این رشته، رضا رحیمی بار دیگر به عنوان رئیس انتخاب شد تا دوره ریاست وی در این هیأت که از سال 1393 آغاز شده تا سال 1401 ادامه پیدا کند.همچنین رئیس جدید هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم با پایان رقابت 2 کاندیدا و پیروزی دبیر سابق این هیأت ورزشی مشخص شد. سارا غلامی و علی‌اصغر فرمانی 2 کاندیدا تصاحب ریاست این هیات ورزشی بودند که سرانجام این فرمانی بود که گوی سبقت را از رقیب خود ربود و برای چهار سال رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.