در پیام سیدمحمدرضا هاشمی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: 16 آذر، سالروز شهادت سه شهید دانشجوی مسلمان و مبارز میهن اسلامی که یاد و نام نیک آنان همواره به عنوان نماد استکبار ستیزی، آرمان خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی ملت بزرگ ایران در اذهان تداعی می کند به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.
این پیام حاکیست: بزرگداشت این روز بزرگ به عنوان مطلع ورود عملی جامعه دانشگاهی کشور به صحنه مبارزات ضد استکباری و تجلی نقش آفرینی قشر فرهیخته دانشجو در شکل گیری نهضت حضرت امام خمینی(ره) و تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار ضروری و از جهات مختلف حائز اهمیت می باشد.
در ادامه این پیام آمده است: دانشجویانی که با تأسی از تعالیم حیات بخش اسلام، سکوت و نظاره گر بودن در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع ملی را برنتابیده و با روحیه جهاد و شهادت طلبی در برابر ظلم و ستم زورگویان و چپاول گران، ایستادگی کرده و پایه گذار جنبشی عظیم و سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی شدند و امروز با گذشت 65 سال از آن واقعه روشنگرانه ، شاهدیم که قشر دانشجویی همچنان پرشور و بالنده و با تکیه بر باور های اعتقادی و اسلامی و بینش خردمندانه به یادگار مانده از شهدای 16 آذر، ایفا گر نقشی مهم و تأثیرگذار در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور بوده اند.
در این پیام آمده است: دانشجویان به عنوان عضوی آگاه به مسائل، قانونمدار، مسئولیت پذیر و علاقه مند به سرنوشت جامعه، دفاع از عزت ملی و پیشرفت و تعالی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظیفه مهم خود فرض کرده و برای تحقق آن از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.
هاشمی در پیام خود تاکید کرده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرافتخار عرصه علمی کشور، فرارسیدن 16 آذر «روز دانشجو» را به همه تلاشگران عرصه علم و ایمان به ویژه اساتید و دانشجویان فهیم و فرهیخته استان مقدس قم تبریک عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در راه علم جویی و رشد و بالندگی ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسألت دارم.
16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال 1332 سه دانشجو در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.