در پیام رضا سیار که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: آرمان استکبارستیزی و نفی ظلم، همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین درس‌های مکتب عاشورا برای جوانان ایران اسلامی سرمشق و الگو بوده است. 62 سال پیش در چنین روزی، دانشگاه سنگر دانشجو شد و خون پاک دانشجویان که در مقابل شیطان بزرگ سر خم نکردند گواهی سند آزادگی و حق‌طلبی جوانان ایران گردید.
پیام حاکیست: اقدام رژیم استبدادی پهلوی در به خون کشیدن دانشگاه در سال 1332، نمادی است روشن از دشمنی دیرینه استبداد و استعمار با دانش و بینش و درعین‌حال پیروزی و نصرت نهایی مردم ایران در دو دهه بعد، با پیشتازی اهل علم در حوزه و دانشگاه نمونه‌ای واضح است از قدرت بی‌نهایت علم توام با ایمان. قدرتی که نه تنها سالیان سال استبداد و یکه سالاری داخلی را در هم شکست، بلکه هشت سال در مقابل دشمن خارجی و همه حامیانش ایستاد و از کیان کشور و عزت ملی ایران دفاع کرد.
در ادامه این پیام آمده است: آنچه مسلم و اثبات‌شده، این است که مجاهدت و دانش‌پژوهی دانشجویان ایران اسلامی که شهید علی محمدی، شهید شهریاری و شهید تهرانی مقدم‌ها را در کارنامه خود دارد، همراه با تزکیه نفس در جغرافیای ایدئولوژیکی نظام مقدس اسلامی بوده و نه تنها نقشه‌های پیچیده مستکبران را نقش بر آب ساخته، بلکه نسلی دیگر از ایثارگران و شهادت‌طلبان را در میدان‌های علم و دفاع از کیان ایران اسلامی، اثرگذارتر از گذشته، به وجود آورده است.
فرماندار قم در این پیام، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان و دانش‌پژوهان شهرستان مقدس قم و بخش‌های تابعه تبریک عرض نموده و ابراز امیدواری کرده است: در کنار مضجع شریف و مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) از معنویت حاکم در قم نیز بهره‌مند گردند.
16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال 1332 سه دانشجو در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.