به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادستان عمومی و انقلاب قم، علی اصغر سلطانی روز دوشنبه در گفت و گویی، افزود: در راستای احیای حقوق عامه و حفظ شان و جایگاه مردم، دادستانی استان ساماندهی انواع تبلیغات شهری را در دستور کار خود قرار داده که در این خصوص با مسئولان ذیربط جلسه هایی برگزار و دستورات لازم صادر شده است.
وی اضافه کرد: با بررسی ‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل بروز تصادف های رانندگی، جانمایی غیر کارشناسانه انواع تابلو‌های تبلیغاتی شکلی یا نوشتاری است که به استناد تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، در صورت بروز حادثه دستگاه‌ های اجرایی مرتبط مسئول جبران خسارت هستند.
وی ادامه داد: عامل دیگر وجود تبلیغات گسترده بر روی اتوبوس ‌های شهری است که موجب حواس پرتی رانندگان در حین حرکت می ‌شود که برابر ماده 207 آئین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه علائم بر روی شیشه یا بدنه وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ و نمایش ممنوع است، مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب وزیر کشور بوده باشد.
سلطانی در ادامه گفت: به زودی نظارت اجرایی کامل بر روی انواع تابلو‌های موجود در سطح شهر از لحاظ محتوایی و جانمایی و حتی رعایت کامل ضوابط و مقررات میزان نوردهی و عمود نبودن بر شارع اجرایی می ‌شود.
وی با اشاره به نصب بیلبورد‌ها، پرتابل و سازه‌ های فلزی، تابلو‌های سه وجهی، لایت باکس و تلویزیون ‌های شهری، هشدار داد: باید تمامی ارگان ‌ها، نهاد‌ها و مردم عادی پس از طی مراحل قانونی تمامی مجوز‌های نصب را اخذ کنند، بدیهی است که با متخلفان برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای احقاق حقوق عامه و حفاظت از محیط زیست و رعایت بهداشت عمومی، مدعی العموم دادستانی قم به موضوع دفع غیراصولی ضایعات صنعتی ورود کرده است.
سلطانی افزود: بر این اساس عدم دفع اصولی پسماند‌ها و نیز پراکنش گسترده ضایعات ویژه حاصل از فرآیند سرب باید در مدت کوتاهی سریعا اصلاح شود.
وی اضافه کرد: محصور کردن سایت و جلوگیری از گسترش سایت به زمین ‌های اطراف، جلوگیری از تخلیه پسماند‌ها، ایجاد 2 چاه مانیتورینگ جهت سنجش، عدم تخلیه سرب و ضایعات پلاستیکی و بروزرسانی روش دفع در تراشه ‌ها بخصوص نحوه ایزوله سازی از جمله اقدام هایی است که باید هرچه سریع‌ تر انجام شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.