به گزارش ایرنا، مهدی بهرامیان روز دوشنبه در «همایش دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با بیان اینکه 45 هزار وکیل، کارمندان حقوق قضایی و حقوق دان در سازمان بسیج حقوق دانان کشور عضو هستند افزود: با اجرای «هر مسجد یک حقوق دان» تا کنون به بیش از 100 هزار تن نیز مشاوره حقوقی ارائه شده است.
وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت های عظیم بسیج، ساماندهی 256 انجمن تخصصی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی محصول تفکر و مبارزات مکتب امام خمینی(ره) است گفت: امام راحل دستاوردهای فکری سیاسی مذهب را در قالب انقلاب اسلامی رقم زد که هدف آن اجرای احکام اسلامی است.
بهرامیان؛ نظام اسلامی، دولت اسلامی، تمدن اسلامی و تدوین نظام بین المللی اسلامی را مسیر پیش روی نظام اسلامی دانست و گفت: امروز در مرحله دولت اسلامی هستیم که باید در این زمینه تمام قوا بر مبنای اصول اسلامی عمل کنند و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله مقدمات رسیدن به تمدن اسلامی است.
وی با بیان اینکه اولین حربه دشمن ناامیدی مردم از آینده کشور است گفت: نباید در مسیر پیشرفت کشور ناامید شد و تکلیف خود را فراموش کنیم.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور همچنین گفت: تربیت نیروی انسانی همتراز انقلاب اسلامی با تاکید بر امید به آینده از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
وی، بسیج را مهمترین و بهترین الگوی مشارکت مردمی در شکل گیری پیشرفت و مقابله با تهدیدهای مختلف دانست و گفت: اسلامی سازی فضای حقوقی کشور، پیوند بین حقوق و فقه و مطالبه گری از جنس قانون اساسی برای اجرای درست حقوق مختلف مردم از جمله دغدغه های سازمان بسیج حقوق دانان است.
وی با تاکید بر اینکه بسیج به ویژه بسیج حقوق دانان در عرصه حاکمیتی، خدمت رسانی و بین المللی وظیفه دارد گفت: حقوق دانان با مطالبه گری از مسئولان از حقوق عمومی مردم پاسداری می کنند.
بهرامیان با تاکید بر اینکه بسیج وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست افزود: بسیج حقوقدانان وظیفه خود می داند که در عرصه بین المللی نیز وارد میدان شود و در مقابل هجمه های حقوقی خارجی به دفاع از کشور بپردازد.
وی تحقق عدالت و مبارزه با فساد را دو اولویت بسیج حقوق دانان دانست و گفت: بسیج حقوق دانان با رویکرد جهادی و بسیجی به دنبال تحقق این آرمان ها و مطالبه گری برای خدمت به مردم است.
از 11 تا 16 آذر ماه شهر مقدس قم میزبان برگزاری دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی و دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوقی با همکاری سازمان بسیج حقوق دانان و مرکز بسیج قوه قضاییه در مجتمع یاوران مهدی(عج) است.
هدف از دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی، شناسایی، جذب، آموزش، تربیت و سازماندهی افراد در انجمن های تخصصی حقوق جهت بهره گیری در عرصه های مورد نیاز انقلاب(کادرسازی)، آشنایی با نظام مسائل و احصاء اولویت های حقوقی قضایی کشور و آموزش مهارت های لازم به افراد منتخب در جهت رفع این مسائل و همچنین آشنایی و توانمندسازی مخاطبان با اصول مبانی نظری اسلام در راستای دستیابی به تحلیل منطقی از لزوم و بایسته های نظام سازی و تمدن سازی اعلام شده است.
همچنین در دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق، افزایش آگاهی های حقوقی مردم، توانمندساختن حقوق عامه و مطالبه گری و همچنین کاهش اطاله دادرسی مورد توجه قرار گرفته است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.