به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید در تالار امام جواد(ع) استانداری، افزود: اعضاء ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تمام توان به دنبال روان سازی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در قم هستند و آن را بهترین راهکار برای تحقق شعار سال می دانند.
وی بیان کرد: در همین زمینه 9 هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 97 برای استان درنظر گرفته شده است که مدیران دستگاه های اجرایی، فعالان بخش خصوصی و مسئولان بانک ها وظیفه دارند برای جذب کامل آن تلاش کنند، چراکه این میزان اعتبار که در قالب تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه ثابت به بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت می شود، نقش مهمی در توسعه اقتصادی قم دارد.
وی ادامه داد: همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان باید به مشکل سرمایه گذارانی که به دلیل ناتوانی در انجام تکالیف خود در زندان هستند و یا سرمایه آن ها توسط بانک ها مصادره شده است، رسیدگی و وضعیت آنان را تعیین تکلیف کند.
هاشمی گفت: همچنین لازم است اقدام های مورد نیاز برای اتصال گمرکات استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن سراسری هرچه سریعتر انجام شود تا حمل و نقل کالا از قم با سهولت بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه به سهم 2 هزار میلیارد ریالی بخش گردشگری قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: باید شاهد تلاش بیشتر مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه باشیم تا اعتبار مورد نظر هرچه سریعتر در اختیار سرمایه گذاران این بخش راهبردی قرار گیرد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.