به گزارش ایرنا، سرهنگ غلام عباس بلفکه روز چهارشنبه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: در این مدت 20 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر که از استان های دیگر قصد عبور محموله از قم را داشتند، شناسایی شد.
وی با اشاره به دستگیری 150 قاچاقچی در استان، افزود: 35 درصد از این افراد جزو مجرمان با سابقه بودند.
بلفکه تعداد خرده فروشان دستگیر شده در این مدت را 986 تن ذکر کرد و گفت: طی این مدت، 10 هزار و 700 تن در رابطه با مواد مخدر در قم دستگیر شدند، که سه هزار و 390 تن نگهدارنده مواد و 6 هزار و 180 تن نیز معتاد می باشند.
وی افزود: حوزه مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی قم طبق آمار مستند و معتبر در طول شبانه روز با حدود 15 هزار تن معتاد سر و کار دارد.
وی با بیان اینکه با هدف گذاری صورت گرفته هر هفته سه مرتبه طرح پاک سازی مواد مخدر در استان صورت می گیرد، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از190 طرح پاکسازی در مناطق مختلف حتی در دورترین روستاهای قم انجام شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم، مراکز نگهداری معتادان استان طبق ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر را هفت مورد عنوان کرد و افزود: در این کمپ ها بیش از یک هزار و 200 معتاد نگهداری می شوند.

** اسامی 2 هزار و 114 معتاد در سامانه دادگستری قم ثبت شد
معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه افزود: اسامی 2 هزار و 114 معتاد در فاصله زمانی اول تیرماه تا پایان آبان در سامانه دادگستری قم ثبت شده است.
سید محمد ملیحی با بیان اینکه یک هزار و 118 تن از این معتادان توسط پلیس دستگیر شدند، افزود: نام 996 تن نیز بر اساس شکایت خانواده ها از فرزند یا همسر خود در این سامانه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: 6 درصد از کل افراد دستگیر شده زن بودند و یک هزار و 700 تن از آنها به مراکز ترک اعتیاد قم تحویل داده شدند.
وی افزود: به علت کم بودن ظرفیت کمپ های استان همه معتادان تحویل این مراکز داده نمی شوند، از این رو 504 تن طی 6 تا 8 هفته برای ترک تحت نظارت قرار گرفتند، که این اقدام رضایت خانواده ها را به همراه داشته است.
وی گفت: 434 تن از این معتادان تریاک، 803 تن شیشه، 370 تن هروئین، 80 تن حشیش و پنج تن دیگر نیز گراس مصرف داشتند.
معاون دادستان قم اظهار کرد: 980 تن از این افراد در مناطق 2 و 6 شهرداری قم سکونت داشتند، از این رو این مناطق جزو نقاط آسیب خیز شهر به شمار می آید.
ملیحی افزود: 71 تن از این افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 16 تن کارشناسی و 10 تن کارشناسی ارشد بودند و حتی در بین آنها دانشجوی مقطع دکتری نیز وجود داشته که این یک آسیب جدی برای جامعه است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.