به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در حاشیه کمیسیون قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در گفت و گویی، اظهار داشت: باتوجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، فرماندهی انتظامی قم نیز برای کمک به دولت، مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: پلیس قم در سال 97 نسبت به سال گذشته با همکاری خیلی از دستگاه ها، بویژه دستگاه قضایی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام های موثری انجام داده است.
آقاخانی ادامه داد: در امر مبارزه با قاچاق، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 1605 درصدی، در حوزه دستگیری ها هشت درصد و در امر تشکیل پرونده ها نیز بالغ بر 10 درصد افزایش بودیم.
وی اضافه کرد: اقلام کشف شده شامل وسایل آرایشی، لوازم خانگی، طلا، خودرو، اقلام ضد فرهنگی و غیره بوده است.
وی تعداد دستگیری قاچاقچیان ارزی را نیز حدود 72 تن عنوان کرد که ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند.
آقاخانی اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس برخورد با قاچاقچیان ارز می باشد و به خصوص در شهر قم افرادی که مبادرت به قاچاق انواع ارز می کنند، بدانند پلیس با آنها برخورد قانونی و جدی خواهد کرد.
وی گفت: در سال جاری بالغ بر 30 میلیارد ریال کشفیات ارز قاچاق داشتیم که نسبت به سال گذشته، 15 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: خودروهای توقیفی حامل کالاهای قاچاق نیز حدود 15 میلیارد ریال قیمت گذاری شده اند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری نیز همانند سال های گذشته با همکاری سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم گام های موثری برای رونق بخشیدن به اقتصاد نظام جمهوری اسلامی و دولت برداریم.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.