مدیرکل مدیریت بحران قم در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا، گفت: اهداف این مانور را کاهش خطرات ناشی از زمین لرزه، تلفات انسانی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی مقابله با خطرات عنوان کرد.
محسن اوروجی افزود: در این مانور دانش آموزان با آموزش هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، اطفاء حریق، انتقال مصدومان و نقاط ایمن مدارس آشنا شدند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان با یادگیری آموزش هایی که حین برگزاری مانور ارائه می شود، عمل به آن ها و تمرین مستمر می توانند هنگام وقوع زلزله جان خود را نجات دهند و نقش موثری در کمک به همنوعان هنگام وقوع حوادث داشته باشند.
وی آموزش دوره های امداد و نجات را از راه های اصلی مقابله با آسیب های زلزله عنوان و بیان کرد: هر سال آموزش های مختلفی از سوی اورژانس 115، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت بحران شهرداری به دانش آموزان ارائه می شود.
اوروجی با بیان این که همه دستگاه های عضو کارگروه مدیریت بحران در این مانور مشارکت دارند، گفت: جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، آتش نشانی، شرکت های آب، گاز، نفت و برق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، بهزیستی و هواشناسی از جمله دستگاه های حاضر در این مانور بودند.
بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به صورت نمادین با حضور معاون عمرانی استانداری قم، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل جمعیت هلال احمر قم در مدرسه دخترانه نمونه دولتی شهیده قضایی قم برگزار شد و در 25 مدرسه دیگر نیز مدیران استانی و خانواده دانش آموزان حضور داشتند.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.