به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید اظهار داشت: دولت با علم به اینکه ایجاد آب و برق و تاسیسات زیربنایی در روستاها بدون تولید و اشتغال سودی ندارد، کارآفرینی در این مناطق را در اولویت های کاری خود قرار داده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه کارا برای پرداخت تسهیلات اشتغال در نقاط روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار تن جمعیت کشور افزود: دولت پیشنهاد پرداخت 60 میلیارد ریال وام اشتغال روستایی از محل صندوق ذخیره ملی را مطرح کرد و پس از موافقت رهبر معظم انقلاب، این مبلغ همراه با 60 میلیارد ریال تسهیلات از چند بانک عامل، به امر اشتغال در روستاها اختصاص یافت.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه این وام در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار تن واقع در مناطق مرزی با نرخ سود چهار درصد و در بقیه مناطق با نرخ سود 6 درصد پرداخت می شود، افزود: در سال جاری از محل این اعتبار 820 میلیارد ریال نیز به قم تخصیص پیدا کرد.
هاشمی همچنین پرداخت تسهیلات به مبلغ 900 میلیارد ریال از محل سایت بهین یاب ویژه رونق تولید را نیز از دیگر اقدام های دولت برای حل مشکل بیکاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 واحد تولیدی صنعتی در استان وجود دارد و دولت بدون ایجاد واحدهای جدید حفظ این واحدها را در دستور کار خود قرار داده است.
سرپرست استانداری قم همچنین در خصوص پایین آمدن کیفیت آب شرب قم که توسط آیت الله مکارم شیرازی مطرح شد، افزود: بیش از 300 کیلومتر خط انتقال آب از سرشاخه های دز به قم توسط حوزه معاونت سیاسی استانداری بازدید شد، ولی مشکل خاصی مشاهده نشده اما علت بی کیفیت شدن آب قم را پیگیری نموده و گزارش آن را ارائه خواهیم داد.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حساس قم به لحاظ فرهنگی افزود: این مساله در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان به مدیران و مسئولان دستگاه ها گوشزد شده است، چراکه مساله رعایت ارزش ها و امر به معروف را باید از خودمان شروع کنیم تا مردم نیز با الگوگیری از مدیران به این مسائل توجه کنند.
وی همچنین با اشاره به اهتمام جدی استانداری برای رفع معضل اعتیاد به مواد مخدر در استان افزود: جلسه های ستاد مواد مخدر به دقت دنبال می شود، ولی آن چیزی که بیش از همه مهم است، پایین آوردن سطح تقاضاهای افراد برای مصرف مواد مخدر است، چون یک فرد معتاد به هر طریق ممکن مواد را تهیه می کند.
وی افزود: از سوی وزیر کشور اعتبارهای خوبی در اختیار دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر قم قرار گرفته است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.