به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزود: ما با فعالیت مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی غیرمجاز به شدت مخالف بوده و در صورت نیاز آماده برخورد با آنها هستیم.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته هیچ گونه مجوزی برای احداث پیش دبستانی در قم صادر نشده است، اظهار داشت: برخی از فضاهای آموزشی با مجوز اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام به برگزاری کلاس های پیش دبستانی کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه اجرای طرح های سوادآموزی در استان به نسبت موفق و مطلوب بوده و تا ریشه کنی بیسوادی باید ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه و خدمات تشویقی و تخفیفی از سوی دستگاه های اجرایی می تواند در جذب بیشتر بیسوادان به سوادآموزی موثر باشد.
وی با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز و برخی مشکلات اقتصادی، از کمبود اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس خبر داد و گفت: در صورت عدم تامین نقدینگی آموزش و پرورش، امکان تسویه بدهی با شرکت های خدمات رسان در استان قم وجود ندارد.
شیخ الاسلام در پایان با بیان اینکه بیش از 260 هزار دانش آموز در استان قم در بیش از یک هزار و 400 واحد آموزش مشغول به تحصیل بوده و اغلب این واحدها مشکلات هزینه ای دارند، تصریح کرد: در حال حاضر سه طرح مدارس خیرساز در استان قم در دست اجراست که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، تکمیل و بهره برداری از آنها با کندی مواجه شده است.

* فرماندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی غیرمجاز قم متاسفانه از نظر ظاهری و کالبدی، وضعیت بسیار نامناسبی دارند، گفت: این مراکز که همچنان فعال هستند، به هیچ عنوان شایسته کودکان نیستند.
رضا سیار در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 500 واحد مهدهای کودک، مهدهای قرآنی و مراکز پیش دبستانی در قم مشغول به فعالیت هستند که از سوی دستگاههای متولی باید کاملا تحت نظر بوده و به صورت مستمر کنترل و پایش شوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه واحدهای غیرمجاز مهدهای کودک و پیش دبستانی از سال های گذشته در استان قم مشغول به فعالیت بوده و همچنان نیز فعال هستند، اظهار داشت: این واحدها هیچ گونه مجوزی از نهادهای ذیربط ندارند و باید با آنها برخورد شو.

* مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و حساسیت مقطع پیش دبستانی، بر ضرورت ممانعت از ادامه فعالیت واحدهای غیرمجاز مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در قم تاکید کرد.
عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه مربیان بکارگرفته شده در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی باید کاملا گزینش شده و آموزش دیده باشند، تصریح کرد: ارائه آموزش های ضمن خدمت برای مربیان این مقاطع در حوزه های مختلف باید با جدیت پیگیری شود.
پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.