به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید شرفی نیا در نشست خبری مسئولان اقشار بسیج استان قم با رسانه ها، اضافه کرد: بقیه حلقه صالحین مربوط به اقشار بسیج می شود که عمده آن نیز در قشر دانش آموزی و فرهنگیان است.
وی خاطرنشان کرد: در سه ناحیه استان و در اقشار بسیج بیش از 40 برنامه در سال جاری داریم که بیشتر آموزشی و تربیتی است.

** علی تقوایی معاون روابط عمومی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم نیز در این نشست گفت: حدود 20 قشر بسیج در استان قم داریم که تلاش شده است قشرهای مختلف مردم مانند جامعه پزشکی، جامعه حقوقدانان، مداحان، رسانه ها، ورزشکاران و مهندسان را پوشش دهیم.

** همچنین مسئول بسیج مهندسین صنعت استان قم در این نشست گفت: بسیج مهندسین مانند سایر اقشار برای تربیت مهندس بسیجی طراز انقلاب اسلامی برنامه هایی را در این چند سال، برنامه ریزی و اجرا کرده است.
حسین نیکوکلام مطهر با اشاره به اولویت اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این زمینه بسیج مهندسین چند شاخص مهم را انتخاب کرده است و پیگیری می کند که از آن جمله حمایت از تولید ملی و نیز بحث ترویجی در این زمینه می باشد.
وی ادامه داد: دوره ها، کارگاه ها و جلسه های ترویجی را از جمله در مسجدهای استان با حضور مهندسان بسیجی به منظور آگاه سازی و بصیرت بخشی مردم در این زمینه برگزار می کنیم.
وی به راه اندازی کیلینک صنعتی توسط بسیج مهندسین در استان های کشور اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با استفاده از متخصصان باتجربه به واحدهای صنعتی مشاوره و راهنمایی ارائه می دهیم و علاقه مندان می توانند به این کیلینک در ابتدای بلوار شهید صدوقی روبروی ورزشگاه شهید حیدریان مراجعه کنند.
وی کمک به دولت برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال و یا راکد تولیدی، کمک به طرح جهاد روشنایی و ترویج استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.
نیکوکلام گفت: در رابطه با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی که در زمینه درآمدزایی و اشتغالزایی نقش دارند، علاقه مندان می توانند به این سازمان واقع در مجتمع ادارات در 75 متری عمار یاسر مراجعه کنند.
وی از برگزاری جشنواره علمی سرآمدان فناوری و صنعت کشور به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر در تهران خبر داد و گفت: صنعتگران فعال و شرکت های دانش بنیان که قابلیت شرکت در این جشنواره را دارند، می توانند به سازمان بسیج مهندسین استان مراجعه کنند.

** مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قم نیز در این جلسه گفت: بسیج از ابتدای تشکیلش در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان بوده و این سازمان نیز که از سال 1389 تاسیس شده در این امر فعال بوده است.
محمود فاضل با اشاره به بسته های حمایتی این سازمان گفت: در بسته حمایتی از مخترعان و نوآوران، این افراد می توانند از کمک های بلاعوض و نیز مشاوره ای و کارگاهی این سازمان بهره ببرند.
وی افزود: برخی از ادارات که با کمبود مالی مواجه می باشند، نیازمند پژوهش هایی هستند که در صورت تمایل پژوهش های آنان را توسط پژوهشگران مرتبط با آن موضوع انجام می دهیم.
وی درباره بسته حمایتی برای عموم مردم گفت: این سازمان مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات طب اسلامی را راه اندازی کرده و هدف اصلی آشنا کردن مردم با سیره ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی اسلامی در بخش هایی مانند تغذیه است.
فاضل درباره بسته حمایتی جوانان و دانش آموزان گفت: سال گذشته هفت پایگاه عملی در سطح شهر ایجاد شده است که دانشجویان، دانش آموزان و جوانان می توانند از برنامه های علمی این پایگاه ها استفاده کنند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان قم اعلام کرد: از سال 1389 تاکنون 81 مورد حمایت صورت گرفته که چهار مورد آن مربوط به سال جاری است.

** همچنین مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قم در این جلسه گفت: این سازمان با بسیج جامعه پزشکی استان، تلاش می کند خدمات بهداشتی و درمانی را در قالب گفتمان انقلاب اسلامی به مناطق محروم و کم برخوردار ارائه کند.
حسین رضایی اظهار کرد: در این زمینه طرح کشوری شهید دکتر رهنمون را در دست اجرا داریم که در این طرح خدمات خود را در بخش های آموزشی، بهداشتی، مشاوره ای و درمانی ارائه می کنیم.
وی گفت: سال گذشته دو تیم و امسال 15 تیم را به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام کرده ایم و این تیم ها به صورت ماهانه خدمات خود را به این مناطق ارائه می کنند که این طرح حداقل چهار سال ادامه می یابد و حدود پنج هزار تَن را پوشش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: این تیم ها شامل؛ پزشک، روانشناس، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت و کارشناس تغذیه می شوند که خدمات خود را در حیطه های آموزشی، بهداشتی، مشاوره ای و درمانی ارائه می کنند.
رضایی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج نیز علاوه بر این طرح؛ طرح یک هزار مسجد یک هزار پزشک در سراسر کشور اجرا می شود که در این زمینه سهم استان قم 30 مسجد است، چون خدمات ما مسجدمحور می باشد.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قم افزود: به مناسبت هفته بسیج، برخی از پزشکان استان نیز در مطب خود به صورت رایگان به مداوای بیماران می پردازند.
وی گفت: در سه سال اخیر نیز در قرارگاه اربعین در مصلای قدس، خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حرم مطهر امام حسین(ع) ارایه شده است و امسال در 20 روز به 12 هزار و 580 زائر خدمات پزشکی رایگان ارائه شد.

** مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم نیز در این جلسه گفت: در استان قم حدود 50 مرکز آموزش عالی و دانشگاه با حدود 79 هزار دانشجو داریم که در همه دانشگاه های استان بسیج دانشجویی فعال است.
داوود محبی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در بحث جهادی، تربیتی، بصیرتی، علمی و فرهنگی و نیز اردویی و حفظ آثار ایفای نقش می کند.
وی گفت: تاکنون برای 200 تن کارگاه توانمندسازی، 25 کرسی آزاد اندیشی، 12 کارگاه اجتماعی، 20 پویش و 60 نشست در زمینه های مختلف در دانشگاه ها داشته ایم و نیز 20 نشریه در سطح دانشگاه های قم داریم.
وی اعلام کرد: 21 گروه جهادی داریم که 21 هزار نفر روز اردو برگزار شده است و 320 طرح عمرانی را اجرا کرده اند که بیش از 800 میلیون تومان آورده داشته است.
محبی با بیان این که سالانه بیش از دو هزار دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: امسال در اربعین حسینی(ع) نیز 440 دانشجو به کربلای معلا اعزام شدند.
وی اظهار کرد: راه اندازی کیلینک سیار اشتغالزایی و میز خدمت در دانشگاه ها با حضور روسا و معاونان دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر فعالیت های بسیج دانشجویی است.

** همچنین مسئول بسیج اصناف استان قم در این جلسه گفت: اصناف همیشه در دوران های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی در صحنه های گوناگون حضور فعال داشته و اصناف در سطح کشور 10 هزار شهید و در استان قم یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
عباس روحی اظهار کرد: یکی از ماموریت های بسیج اصناف پرداختن به تقوای اقتصادی است که از آن جمله بحث آموزش فقه بازار می باشد که در این زمینه شش ساعت آموزش در نظر گرفته شده است که افراد در قالب آموزش های بازرگانی پیش از اخذ پروانه این دوره را می گذرانند.
وی برگزاری نماز جماعت اول وقت در مکان های عمومی – تجاری، حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی و راه اندازی پایگاه بسیج در تمام اتحادیه ها را از جمله برنامه های بسیج اصناف ذکر و بیان کرد: حدود 60 اتحادیه در قم داریم که فردا نیز پایگاه بسیج شهید حججی اتحادیه ناشران افتتاح می شود.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج اصناف در مسائل اجتماعی گفت: این بسیج در برنامه هایی مانند زلزله حضور فعال دارد و ماهانه اقلام جمع آوری شده را به مناطق زلزله زده ارسال می کنیم و پذیرایی از زائران اربعین، تجلیل از بازاریان و تولیدکنندگانی که فقط کالای ایرانی تولید و عرضه می کنند و دیدار با خانواده های شهدای اصناف از دیگر برنامه های بسیج اصناف می باشد.
روحی در زمینه تقویت بنیه بصیرتی اصناف و بازاریان گفت: با توجه به این که در برهه جنگ اقتصادی قرار داریم و اصناف و بازاریان افسران این جنگ هستند، نشست های بصیرتی مختلفی را برای بازاریان برگزار می کنیم.
5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.