به گزارش ایرنا، استاد برجسته حوزه علمیه قم در این آیین اظهار داشت: در برنامه ها و جشن هایی که در مکان های مختلف به مناسبت میلاد پیامبر(ص) برگزار می شود، بیشتر از شخص پیغمبر صحبت می کنند و از امیرالمومنین نامی نمی آورند، در حالی که به فرموده قرآن کریم اسلام بدون علی(ع) ناقص است و تنها با آن حضرت کامل می شود.
آیت الله رضا استادی با اشاره به اهمیت زیارت امام علی(ع) و توصیه ها و سفارش های موکد صورت گرفته برای خواندن این زیارت در روز میلاد پیامبر(ص) افزود: هر کس با رسول خدا آشناست، باید با علی نیز آشنا شود و اگر می خواهد در مسیر پیامبر قرار بگیرد، بیش از هر چیز باید در مسیر امیرالمونین قدم بگذارد.
وی همچنین با اشاره به سختی ها و مرارت های وارده بر پیامبر(ص) در راه معرفی و تبلیغ اسلام اظهار کرد: هیچ یک از پیامبران الهی به اندازه حضرت محمد(ص) متحمل اذیت و آزار نشدند و آن حضرت همه این گرفتاری ها را تحمل کرد، به امید آنکه امروز مسلمانان به وظایف خود عمل کنند و اگر عمل نکنند در حقیقت نوعی نمک نشناسی و ناسپاسی است.
وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در کلام پیامبر(ص) مانند کشتی نوح نجات بخش جامعه اسلامی می باشند، افزود: مسلمانان چنین نعمتی دارند، ولی قدر آن را نمی دانند و در ایران که نعمت ولایت و پیروی از اهل بیت وجود دارد، باید قدردان و شکرگزار آن باشیم.
در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) شهر مقدس قم طی دیشب و امروز یکپارچه غرق در نور و سرور است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع، با حضور ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برپاست.
حضرت محمد(ص) در روز 17 ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم(ص) را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و بیشتر عالمان اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
امام جعفر صادق(ع) نیز در روز 17 ربیع ‌الاول سال 83 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در روز 25 شوال سال 148 هجری قمری در 65 سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.