به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به یاوه گویی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره مردم کشورمان و دفاع از جنایات بن سلمان، گفت: از پنجه های جنایتکار آمریکا در سرتاسر جهان خون می چکد و مردم و مسئولان کشورمان هیچگاه نباید به آمریکایی ها دل ببندند.
وی شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین و پوشالی بودن گنبد آهنین را مورد توجه قرار داد و گفت: اسرائیل یا باید از اشغالگری و جنایات خود عقب نشینی کند، یا زنجیره مقاومت در برابر آنها ادامه خواهد داشت و پیش از ربع قرن نابودی این رژیم رقم خواهد خورد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که امروز امت اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی است، اظهار داشت: امروز دشمنان از جدایی و اختلاف های بی پایه و اساس مسلمانان، سوءاستفاده کرده و منابع آنها را به غارت برده و سرزمینشان را اشغال کرده اند.
وی با بیان این که امروز باید در برابر نقشه های شوم مستکبران غربی ایستادگی کرده و افکار تکفیری و افراطی را کنار گذاشته و بر اصول و عقاید مشترک تاکید کنیم، گفت: ما همه پیرو و شیفته مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم، اما انوار الهی ائمه اطهار(ع) نیز بر لزوم وحدت تاکید کرده و این به معنای کنار گذاشتن عقاید خودمان نیست.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج، بر ضرورت نهادینه کردن روح و فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز باید برای برطرف کردن مشکلات کشورمان، ویژگی های ارزشمند بسیج در میان مردم و مسئولان تجلی پیدا کند.
وی با بیان این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب هستند، تصریح کرد: دشمنان از سویی به دنبال تطهیر چهره ناپاک رژیم پهلوی بوده و از سوی دیگر خدمات ارزشمند انقلاب و پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی را تخریب و سیاه نمایی می کنند.
خطیب جمعه قم بر ضرورت پیشگامی مسئولان در مبارزه با فساد و تبعیض و رسیدگی به امور محرومان تاکید کرد و گفت: امروز باید بسیار بیشتر از گذشته خدمت رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم از سوی مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین با بیان این که پیامبر اکرم(ص) اشرف موجودات عالم و قله بشریت و شخصیتی بی نظیر است، اظهار داشت: قرآن کریم نخستین آینه ای است که چهره نورانی نبی مکرم اسلام(ص) در آن جلوه نموده و پیامبر گرامی اسلام(ص) تجلی گاه همه اسماء و صفات پروردگار متعال است.
اعرافی دومین آیینه شناخت پیامبر اکرم(ص) را روایات نقل شده از ایشان دانست و گفت: سنت عملی و سیره رفتاری پیامبر اسلام(ص) سومین آیینه ای است که می توانیم با نگاه به آن، ایشان را به عنوان «اسوه حسنه» در تمامی ابعاد و زوایای زندگی قرار داده و عاشق و شیفته ایشان باشیم.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.