به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با تشکل های کارگری قم در سالن جلسه های معاونت سیاسی اجتماعی استانداری اظهار داشت: تثبیت اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران از سیاست های دولت است، و دراین رابطه سال گذشته به واحدهای تولیدی صنعتی استان حدود پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات داده شد.
وی گفت: کارفرمایان نباید از تسهیلات دریافتی فقط برای تسویه بدهی های خود استفاده کنند، بلکه آن را در چرخه اقتصادی استان نیز به کار گیرند.
وی گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 واحد صنعتی در قم فعال است و مهمترین هدف استانداری حفظ وضعیت موجود است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود می باشد.
بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی قم مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی این استان فعالیت می کنند.
سرپرست استانداری قم همچنین با اشاره به حضور کارگران در هشت سال دفاع مقدس، انتخابات ها و سایر عرصه های حساس و مهم نظام و کشور، افزود: کارگران درحال حاضر آسیب پذیرترین قشر جامعه محسوب می شوند، از این رو اگر به دنبال رفع آسیب های اجتماعی هستیم، باید برای حل مشکلات معیشتی آنها اهتمام کنیم.
هاشمی با اشاره به برگزاری منظم کمیسیون کارگری استان، گفت: این کمیسیون برخلاف گذشته هر ماه تشکیل جلسه می دهد، و در بازدید میدانی از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان نیز تصمیم های خوبی در خصوص مالیات، بیمه و دیگر مسائل مرتبط با جامعه کارگری اتخاذ می شود.
وی بابیان اینکه کمیسیون کارگری زیر مجموعه شورای تامین استان به شمار می رود از این رو تلاش می شود که موضوع های صنفی کارگری به معضلات اجتماعی و امنیتی تبدیل نشود، افزود: استانداری از هیچ گونه تلاشی برای برطرف شدن مشکلات کارگران مضایقه نمی کند، و همواره در خدمت این قشر زحمتکش قرار دارد، و آماده است تا دو نماینده از تشکل های کارگری استان در جلسه های کمیسیون کارگری حضور داشته باشند، چرا که بدون اطلاع از وضعیت کارگران امکان تصمیم گیری برای آنها نیست.
حدود 2 میلیون تن در خانه کارگر کشور عضو هستند که 18 هزار تن آن مربوط به خانه کارگر قم است.
جمعیت کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور نیز 900 هزار تن است که 20 هزار تن‌ از اعضای آن برای انجمن ساختمانی قم تشکیل می دهد.
22 هزار کارگر ساختمانی در قم دارای کارت مهارت از فنی و حرفه ای بوده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
استان قم همچنین دارای 185 تشکل کارگری و کارفرمایی است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.