به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه و جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان افزود: اگر مسلمانان با هم متحد باشند هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد و این اصلی است که باید همواره مورد توجه باشد.
وی با اشاره به احترام اهل سنت به ائمه اطهار(ع) گفت: نیاز امروز جهان اسلام، وحدت میان تمام مذاهب اسلامی است و اگر مسلمانان با هم برادر بوده و در مشترکات با هم متحد باشند، مانند مشتی محکمی خواهیم بود که در برابر هر تهدیدی با قدرت برخورد می کند.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه گفت: خداوند مسئولیت هدایت و اصلاح مردم را برعهده علما قرار داده و این مسئولیت سنگینی است که بر دوش علماست.
وی تاکید کرد: از جهت خلقت همه انسان ها با همدیگر برابر هستند ولی چیزی که موجب تفاوت میان انسان ها می شود، تقوا و دین است.

** نعمت وحدت و محبت اهل بیت(ع) در کردستان بسیار برجسته است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار با بیان این که نعمت وحدت و محبت اهل بیت(ع) در کردستان بسیار برجسته است گفت: علما و مردم این استان از پیش از انقلاب تاکنون همواره همراه با انقلاب بوده و هستند و در این راه 52 شهید روحانی و پنج هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس و شهدای ترور تقدیم انقلاب کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به محرومیت زدایی در کردستان ادامه داد: با وجود این که پس از انقلاب به مسائل عمرانی این استان توجه زیادی شده است ولی نیاز به توجه بیشتری در این زمینه وجود دارد.
وی با تاکید بر وحدت میان علما، طلاب و حوزه های علمیه شیعه و سنی در کردستان افزود: وحدت گسترده ای میان طلاب، علما و حوزه های علمیه شیعه و سنی در این استان وجود دارد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.