به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین، هم افزایی و همبستگی میان مراکز مختلف فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: زمان های زیادی از دست داده ایم و امروز فرصت تکرار تجربه های گذشته را نداریم، به همین دلیل باید با همبستگی اقدام های لازم با توجه به شرایط کنونی را برنامه ریزی کرد.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی علیه کشورمان گفت: در این عرصه نیازمند اتحاد و همگرایی میان همه ظرفیت های فرهنگی استان هستیم.

**مهمترین اقدام حوزه هنری قم تربیت نسلی از هنرمندان است
رئیس سابق حوزه هنری قم نیز در این آیین با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد قم گفت: این استان استعدادهای بسیار بزرگی در عرصه هنر دارد که کمتر به آن توجه شده و این باعث شده تا ظرفیت های هنری آن کمتر شناخته شده باشد، این در حالی است که در هر بخشی از هنر که سرمایه گذاری مناسبی صورت گرفته با دستاوردهای مهمی مواجه شده ایم.
مجدالدین معلمی با بیان این که قم در حوزه هنری مظلوم است گفت: تلاش ما تربیت نسل جدید در عرصه هنری است که در این زمینه آموزش، تربیت و پرورش نسل جدید از هنرمندان در اولویت همه برنامه های حوزه هنری قم بود.
وی تخصص، تعهد و فهم دقیق نسبت به پدیده های اجتماعی را از جمله ویژگی های حوزه هنری قم دانست وگفت: ظرفیت ها و بسترهای مهم هنری در قم طی سال های گذشته ایجاد شده است.

** تلاش مضاعف و مطالبه عمومی، 2 نیاز هنر
سرپرست حوزه هنری قم نیز در این آیین با بیان این که مسیر پیشرفت و تمدن جز از طریق هنر محقق نمی شود گفت: هنرمندان باید نقش خود را در سند پیشرفت و تمدن ایران اسلامی شناخته و در این مسیر نقش آفرینی کنند.
سید مهدی سیدین نیا همچنین افزود: برخی نگاه های از سر ناآگاهی موجب به حاشیه رفتن هنر در زندگی مردم شده است، به همین دلیل برای تحول در این حوزه باید هنر به مطالبه ای عمومی در کشور تبدیل شود.
وی تلاش مضاعف و مطالبه عمومی را 2 نیاز هنر دانست و اظهار داشت: تا زمانی که در مردم احساس نیاز به هنر ایجاد نشود، مطالبه عمومی نیز در این حوزه ایجاد نخواهد شد.
وی همچنین ایجاد مرکز تولید فکر و اندیشه در حوزه فرهنگی و هنری را ضروری دانست.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.