به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، افزود: بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه از اهمیت زیادی برخوردار و به اندازه کافی دارای مطالب ارزشمندی است.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: فردی که می خواهد تدریس این کتاب نفیس را در حوزه علمیه انجام دهد، اگر تخصص و مهارت نداشته باشد، نمی تواند حق مطلب را به درستی ادا نماید.
وی بیان کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف مسئولان را معین کردند، اگر آنان درست عمل کنند، اخلاص، ثواب و فضیلت فراوانی دارد.
وی به نامه 53 حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به مالک اشتر اشاره و بیان کرد: آن حضرت زمانی که مالک اشتر را به مصر اعزام کردند تا حکومت کند در نامه ای به وی سفارش نمودند تا «جمع آوری مالیات»، «شناخت و جهاد در برابر دشمن»، «تربیت مردم صالح» و «ایجاد مملکت آباد» اولویت کارش باشد.
وی افزود: دستور جمع آوری مالیات نشان می دهد که اقتصاد در اسلام مهم است و در حال حاضر نیز مشکل ما در کشور اقتصاد است؛ با اقتصاد درست، فقر، بیکاری، درماندگی و مضیعه در معیشت از بین می رود و مردم از زندگی نسبتا مرفه برخوردار می شوند.
آیت الله نوری همدانی گفت: انسان دوستی در اسلام بسیار مهم است و نخستین وظیفه مسئولان، دوست داشتن و خدمتگزاری به مردم می باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم گرفتار استبداد و استکبار شده بودند، حکومت های قبل از انقلاب بر اساس استبداد و تحقیر مردم حکومت می کردند، ولی با پیروزی انقلاب خورشید اسلام طلوع کرد و ایران دچار تحول شد.
این مرجع تقلید اضافه کرد:اسلامی که قرن ها به حاشیه رانده شده بود، با پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آمد و رکن اول انقلاب هم حاکمیت اسلام بود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.