به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی در روز سه شنبه در نشست صمیمی با اعضای دهیاریها و شوراهای اسلامی سلفچگان قم با بیان اینکه آسیب ها و ناهنجاری ها به یک دغدغه و نگرانی عمده در جامعه تبدیل شده است، افزود: موضوع نشاط اجتماعی یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه معضل اعتیاد و طلاق است.
وی تصریح کرد: در بخش سلفچگان از مجموع 41 روستا، 25 روستا دارای دهیاری می باشد، از این رو دهیاران موظفند، کلیه برنامه های فرهنگی، ورزشی و سرگرمی روستای خود ارائه دهند.
وی افزایش شور، اشتیاق و امید به زندگی را یکی از سیاست های دولت و همچنین دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی دانست و گفت: در سال جاری اعتبارهای مقابله با آسیب های اجتماعی دو برابر شده است، از این رو دولت مصمم است با توجه به حوزه های گوناگون این آسیب ها، برنامه های مختلفی را در راستای کاهش این معضلات در دستور کار قرار دهد.
هاشمی همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش سلفچگان به لحاظ قرار داشتن منطقه ویژه اقتصادی و شرکت شهرک های صنعتی، افزود: نباید با وجود این امکانات در این بخش شاهد معضلی به نام بیکاری باشیم، و همه جوانان جویای کار و اشتغال باید منتفع شوند.
سرپرست استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با جدی خواندن خطر گسترش اعتیاد در جامعه افزود: بر اساس آمار کارشناسان تنها 20 درصد از کل افراد معتاد دوباره بهبود یافته و به زندگی باز می گردند.
هاشمی تلاش برای کم کردن تقاضای مصرف مواد مخدر را وظیفه همگان اعم از مسئولان، مربیان، خانواده ها، بزرگان و ریش سفیدان روستا عنوان کرد و گفت: اقدام های پیشگیرانه در قالب طرح نشاط اجتماعی باید به گونه ای باشد، که هیچ عضوی از جامعه گرفتار مواد مخدر نشود.

** کشف پنج تن مواد مخدر در قم
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون پنج تن مواد مخدر دراستان کشف شده است ، اظهار داشت: دراین رابطه 11 هزار تن دستگیر شدند.
ابوالفضل شریفی تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان را 18 هزار تن ذکر کرد و افزود: در حال حاضر هشت کمپ خصوصی ترک اعتیاد با ظرفیت اسمی 60 تن و 2 کمپ اجباری ترک اعتیاد نیز با ظرفیت 300 تن دایر است، که 250 زن و مرد معتاد در حال سپری کردن مراحل درمان خود هستند.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد با همکاری بخشداری و دهیاری های بخش سلفچگان، از تحت پوشش قرار گرفتن کلیه ساکنان این بخش تا پایان سال جاری خبر داد، و افزود: از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتبارهای خوبی برای ایجاد و تجهیز خانه های ورزش روستایی در بخش سلفچگان اختصاص پیدا کرده است.
سرانه ورزشی بخش سلفچگان چهار مترمربع است، این بخش دارای چهار سالن ورزشی، چهار زمین خاکی فوتبال، 2 زمین چمن مصنوعی، 15 خانه ورزش روستایی و 10 هیات ورزشی فعال می باشد.
بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان در مرکز کشور و در محدوده جغرافیائی استان قم قرار گرفته، این بخش دارای یک نقطه شهری و 40 روستا از جمله دو دهستان راهجرد و نیزار است.
بر اساس آمار رسمی شهر سلفچگان سه هزار تن و بخش سلفچگان نیز15هزار جمعیت دارد، و 90 درصد از مردم این بخش نیز با سواد هستند.
این بخش بواسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی 17 استان کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و تردد ماهانه 2 میلیون خودرو از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.