به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در بیست و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، افزود: دستگاه های اجرایی باید موجودی کالاهای انبار شده استان و همچنین میزان مصرف اقلام مختلف توسط مردم استان را بدانند و بر اساس آن درخواست خرید کالاهای مختلف را به سازمان های مرکزی ارائه دهند.
وی اضافه کرد: سرانه مصرف حال و آینده جمعیت ساکن در استان مشخص تا در تامین کالاها با بحران مواجه نشویم.
وی با بیان این که آمار به برنامه ریزی کمک می کند، ادامه داد: پیش نیاز موضوع و تعیین سهمیه بر اساس اعداد و ارقام استانی صورت می گیرد و دبیرخانه تنظیم بازار باید این اعداد را با کمک دستگاه ها استخراج کند.
غضنفری خاطرنشان کرد: باید با توجه به بحران هایی که در چند ماه گذشته گذرانده ایم، در تنظیم بازار تدبیر کنیم که این تدبیر چراغ راه آینده ماست.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات در زمان اولیه، از مسئولان دستگاه ها خواست: همت خود را در حل مشکلات به کار بندند و اجازه ندهند پیگیری کارها در دقیقه 90 یا زمانی که مشکل پیش آمد، صورت گیرد.
وی با تاکید بر متعادل نگه داشتن قیمت ها در بازار، گفت: برای بسیاری از اقشار جامعه تفاوت قیمت در 100 یا 200 تومان هم مهم است و از این رو دستگاه های مسئول نسبت به تغییر قیمت ها حساس باشند.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره به مقرون به صرفه بودن استفاده از ظرفیت ریل راه آهن، گفت: ریل ظرفیت مطمئنی است که در اختیار دولت می باشد و همواره به ویژه در هنگام بروز مشکل و بحران بیشترین بهره برداری را می توان از آن نمود.
وی همچنین با اشاره به درخواست اتحادیه شن و ماسه برای تفویض اختیار قیمت گذاری شن و ماسه به این اتحادیه، این مساله را کارشناسی ندانست.
در این جلسه که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم ترتیب یافته بود، قیمت اقلام ضروری و مصرفی مردم از جمله میوه، شیر، برنج و همچنین شن و ماسه توسط اعضای کارگروه بررسی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.