به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، محمدرضا قدسی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، طرح اعطای تسهیلات کم بهره جهت احداث، تکمیل و بهسازی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان اجرایی شد.
وی تصریح کرد: تسهیلات مذکور از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی استان قم تامین شده است.
وی ادامه داد: درحال حاضر نسبت به معرفی مدیریت 21 مجتمع خدماتی رفاهی به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اقدام شده است.
وی افزود: پس از بررسی های به عمل آمده و باتوجه به اولویت ها، تاکنون با اعطای تسهیلات به 6 مجتمع خدماتی رفاهی توسط کارگروه مذکور موافقت شده است.
قدسی اضافه کرد: در صورت اعطای این تسهیلات به تمامی مجموعه های خدماتی رفاهی بین راهی استان قم، افزون بر یک هزار تن مشغول به کار خواهند شد.
وی تصریح کرد: بی تردید تجهیز و بهسازی زیرساخت های عمرانی مجتمع های خدماتی رفاهی جاده ای نقش مهمی در احیای حقوق شهروندی و همچنین ارتقاء سطح فرهنگ خدمات جاده ای خواهد داشت.
قدسی، کاهش حوادث جاده ای، زیباسازی حریم راه و توسعه صنعت حمل و نقل جاده ای را مزایای این طرح برشمرد و گفت: از دیگر ویژگی های اجرای این طرح که موجب تقویت بافت روستا می شود، اشتغال روستاییان به دلیل بعد مسافت مجتمع ها با مراکز شهری است.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 10 هزار تخت در استان پذیرای زائران و مسافران است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.