به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: نسل جوان و نوجوان کشور از مهمترین سرمایه های مملکت هستند که متأسفانه مواد مخدر آنها را نشانه گرفته است، از این رو همه باید برای مبارزه با مواد مخدر که یک امر جهادی است، اهتمام داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تولید و توزیع مواد مخدر تجارت مرگ است و برخی دولت های استثمارگر همانند رژیم صهیونیستی می خواهند دیگر ملت ها را به مواد مخدر آلوده کنند.
وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از نظر شرعی از محرمات مسلم است، خاطرنشان کرد: هرچه جوانان به مواد مخدر آلوده شوند، راه برای نفوذ و تحقق اهداف شوم دشمنان بازتر خواهد شد، از این رو همه باید برای مقابله با این پدیده شوم جدیت داشته باشند.
این مرجع تقلید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی به ویژه در رسانه ها به منظور پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه تأکید کرد و گفت: باید مطالعه وسیعی صورت بپذیرد که چگونه می توان از بعد فرهنگی با معضل مواد مخدر مقابله کرده و عواقب شوم آن برای مردم به نمایش گذاشته شود.
وی با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر در سطح جامعه قبح و زشتی مواد مخدر را از میان می برد، تصریح کرد: طلاب و روحانیون به ویژه ائمه جماعات مساجد باید نسبت به آگاهی بخشی در سطح جامعه در رابطه با معضل مواد مخدر اقدام کنند.
آیت الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر امر پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای علمی و عملی ارائه شود تا کسانی که درمان شده و از چنگ اعتیاد نجات پیدا کرده اند، بار دیگر به این ورطه کشیده نشوند.
وی در پایان با بیان اینکه ما باید از داستان اندلس عبرت بگیریم، گفت: در حالی که مکتب اسلام بدون جنگ و خونریزی در اروپا در حال پیشروی بود، دشمنان با نفوذ در مدارس مسلمانان، اختلاط دختران و پسران در جامعه اسلامی و آلوده کردن جوانان مسلمان به مواد مخدر، توانستند بر آنها پیروز شده و حرکت اسلامی در اروپا متوقف شد.
سردار اسکندر مؤمنی امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر شرکت در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.