به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، افزود: این هزینه برابر با 11.7 درصد تولید ناخالص ملی است که می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه کشور نقش آفرین باشد.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و تولید مواد نیز طی 2 دهه در افغانستان با افزایش 50 برابری به 10 هزار تُن رسیده است، باید مبارزه و پیشگیری از اعتیاد را استمرار بخشیم.
مومنی با تاکید بر پیشگیری و ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به مواد مخدر، افزود: در پنج سال گذشته نیروی انتظامی نظرسنجی در جامعه انجام داده که یکی از سئوالات این نظرسنجی این بود که دغدغه اصلی شما در خصوص جرایم موجود در کشور کدام است؟
وی اضافه کرد: در تمام این پنج سالی که نظرسنجی شد، اولویت و دغدغه اول مردم مواد مخدر بود و این مساله نشان می دهد جامعه چقدر درگیر این موضوع است.
وی گفت: همه سازمان ها باید با هر امکاناتی که در دست دارند، نسبت به مبارزه با مواد مخدر اقدام نمایند و از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام های اساسی و عملی بردارند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: باید در این راستا ایده ها و خلاقیت های نو داشته باشیم، در روستاها ستاد و شورای مواد مخدر تشکیل دهیم و با این کار پیشگیری از مواد مخدر را به دل جامعه ببریم.
وی اضافه کرد: درمان معتادان موثر است و باید اقدامات درمانی لازم در حد توان صورت گیرد، اما خانواده ها باید بدانند که درمان اعتیاد بسیار سخت است.
وی با بیان این که پیشگیری اولویت درازمدت و جمع آوری معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: تا زمانی که مردم می بینند کنار محله هایشان معتاد و فروشنده مواد مخدر فعالیت می کند، حرف های ما را باور نمی کنند.
مومنی با بیان این که احساس ناامنی از ناامنی عینی کمتر نیست، افزود: هر چه اعتبار برای این امر نیاز باشد، اختصاص می دهیم تا اهداف مدنظر محقق شود.
در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرقم که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، 14 پیشنهاد در حوزه فرهنگی و پیشگیری، 10 پیشنهاد در حوزه مقابله با عرضه و هفت پیشنهاد در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.