به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در دیدار سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ضرورت افزایش سهم ایران از اعتبارات بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: نهادهای بین المللی بر اقدام های گسترده ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان و اعتراف دارند.
وی در ادامه، اعتیاد را آسیب اجتماعی و عامل بسیاری از مفاسد و مخاطرات اجتماعی دانست و گفت: اعتیاد در حوزه اقتصاد، خانواده، فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی تاثیرگذار است و در تمام ابعاد می تواند آثار مخربی داشته باشد.
وی با بیان این که حوزه علمیه خود را موظف به ایفای نقش در کاهش آسیب های اجتماعی می داند اظهار داشت: وجود حدود 3 میلیون معتاد در کشور نشان از ابتلای بخش زیادی از خانواده ها به این بلای خانمان سوز دارد و حوزه در این زمینه دغدغه مند است.
اعرافی افزود: مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی نیازمند ورود و مشارکت مردم و دولت در تمام سطوح است، چراکه نهاد حاکمیتی بدون مشارکت مردم نمی تواند دستاوردهای مناسبی داشته باشد.
امام جمعه موقت قم با تاکید بر مسئولیت سنگین حاکمیت در راهبری، جهت گیری و سیاست گذاری مناسب پیرامون مبارزه با مواد مخدر گفت: روش های علمی در نحوه مبارزه با مواد مخدر و استفاده از شیوه ها و راهکارهای علمی باید در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.
وی اضافه کرد: باید ضمن مبارزه با آسیب های فعلی در تلاش بود تا از افزایش آمار معتادان در کشور جلوگیری شود که در این زمینه برنامه ریزی برای نسل جوان به عنوان موتور محرک جامعه ضروری است.
اعرافی با تاکید بر تعامل نهادهای حوزوی با پلیس گفت: حوزه علمیه بخشی از تولید علم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری را برعهده گرفته و مطالعاتی نیز در این زمینه آغاز کرده است که این تعاملات علمی قابل گسترش است.
وی ادامه داد: تربیت مربی و مبلغ فعال در حوزه پیشگیری، برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغان، ایجاد مراکز مشاوره و توجه به آسیب های مواد مخدر در نظام آموزشی از جمله محورهایی است که حوزه علیمه آماده همکاری در این زمینه ها با پلیس به منظور پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.
وی با اشاره به جایگاه علمی قم و وجود 200 هزار مهاجر و 100 هزار اتباع خارجی در این شهر گفت: باید به این استان و اثرگذاری آن توجه ویژه ای صورت گیرد تا قم به عنوان الگویی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تلاش برای ریشه کنی این ماده افیونی باشد.
سردار مومنی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.