اصغر نوبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه مردم از تئاتر فانتزی استقبال نمی کنند، افزود: گرایش اهالی تئاتر به نمایش هایی که متناسب با ذائقه مردم نیست موجب شده تا شاهد رکود تئاتر قم در سال های اخیر باشیم.
وی با بیان اینکه گرایش به تئاتر طنز یکی از راه هایی است که موجب رونق دوباره تئاتر استان و استقبال مردم از این هنر می شود تاکید کرد: زبان طنز، زبان آشتی با تئاتر است و همواره استقبال گسترده ای از این گونه از نمایش می شود به همین دلیل باید به نمایش های طنز اجتماعی توجه جدی تری گردد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، گفت: سالهای گذشته تئاترهای طنز متعددی توسط هنرمندان قم تولید و به روی صحنه رفت که استقبال مردمی از همه این تئاتر ها بسیار خوب بوده و درآمدزایی مناسبی نیز برای این نمایش ها رقم زده است.
وی با بیان اینکه تولید تئاترهای طنز در قم تا پنج برابر وضعیت فعلی کشش دارد افزود: تئاتر طنز یکی از دشوارترین گونه های تئاتر است چرا که در صورت کم دقتی می تواند به هزل و هجو کشیده شود و این در حالی است که باید برای تئاتر طنز از زیباترین شکل و محتوا استفاده کرد.
نوبخت، تئاتر طنز قم را بسیار ریشه دار دانست و گفت: تئاتر های طنز و کمدی، سیاه بازی، روحوضی، نقالی و پرده خوانی، معرکه گیری و خیابانی از جمله گونه های نمایش هایی بود که در سال های بسیار دور در قم رونق داشت که برخی از این گونه ها به صورت اختصاصی پیرامون طنز بود.
وجود 500 هنرمند تئاتر، 20 استاد هنر تئاتر و 70 لیسانس تئاتر در حوزه های مختلف کارگردانی، نمایشنامه نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم از جمله ظرفیت های تئاتر استان قم است.
تئاتر قم در زمینه های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده اند.
قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.