به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در این مراسم، اظهار داشت: این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی قم از نوع فتوولتائیک است، که ظرفیت تولید آن 10 مگاوات ساعت است.
مهدی آهنین پنجه با بیان اینکه این نیروگاه دارای 37 هزار پنل خورشیدی است، افزود: برای این طرح 10 میلیون یورو از محل بخش خصوصی و به صورت قرارداد خرید تضمینی برق به مدت 20 سال سرمایه گذاری شده، و میزان اشتغال زایی آن نیز به صورت مستقیم 200 تن و به صورت غیر مستقیم 700 تن است.
وی با اشاره به نفوذ ریزگردها به شهر قم و همچنین وضعیت اقلیمی خاص این استان گفت: 112 روز از سال درجه حرارت دما در این استان به طور مداوم در حال افزایش است، از این رو مصرف برق باید پیوسته پشتیبانی شود، تا شهروندان بتوانند بی وقفه از برق استفاده کنند.
این مسئول همچنین با اشاره به استقرار بیش از هفت هزار و 200 ترانسفورماتور توزیع برق در استان با ظرفیت بیش از یکهزار و 700 مگاولت آمپر افزود: بیش از چهار هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و سه هزار و 780 کیلومتر شبکه فشار ضعیف نیز در استان وجود دارد.
وی تعداد چراغ های روشنایی قم را نیز 130 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: سهم تعرفه های برق استان 81 درصد، تعرفه های عمومی 3.4 درصد، و تعرفه های کشاورزی، صنعتی، سایر مصارف و روشنایی معابر نیز به ترتیب 68 صدم درصد، 1.14 درصد، 13.44 درصد و 39 صدم درصد است.
آهنین پنجه با بیان اینکه بخش های خانگی و صنعت هر کدام 36 درصد و 28 درصد تعداد مشترکان برق استان را دارند، افزود: بخش کشاورزی که کمتر از یک درصد مصرف را به خود اختصاص داده، ولی نزدیک به 15 درصد مشترکان را شامل می شود.
مدیرعامل شرکت برق قم با بیان اینکه بیش از 553 هزار مشترک برق در استان وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه میزان فروش انرژی برق قم 2 هزار و 45 میلیون کیلو وات ساعت بوده در حالی که سال گذشته سه هزار و 337 میلیون کیلووات ساعت انرژی فروخته شده است.
وی افزود: در بخش تلفات برق نیز تا قبل از اجرای طرح جهادی میزان تلفات برق قم 15.59 مگاوات ساعت بوده که در حال حاضر به 10.23 مگاوات ساعت کاهش پیدا کرده است، که امیدواریم تا پایان سال به کمتر از 10 مگاوات ساعت برسیم.
آهنین پنجه همچنین میزان ظرفیت نیروگاه های برق در حال بهره برداری استان را 45.8 مگاوات ساعت ذکر کرد، و گفت: تعداد نیروگاه های در حال ساخت نیز 53 مگاوات ساعت است.
وی افزود: تعداد نیروگاه های دارای پروانه نیز 371 مگاوات ساعت است، و برای ایجاد نیروگاه به ظرفیت یکهزار و 61 مگاوات ساعت نیز درخواست سرمایه گذاری داریم.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.