به گزارش ایرنا، سید موسوی حسینی کاشانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز ناشران با نرخ ارز دولتی اقدام های خوبی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است و به زودی کاغذ با نرخ ارز دولتی بین ناشران قمی توزیع می شود.
وی بیان کرد: در همین زمینه 800 تن کاغذ مورد نیاز ناشران قمی توسط تعاونی ناشران و اتحادیه چاپخانه داران به این استان وارد خواهد شد؛ همچنین اقدام های لازم برای تامین کاغذ مورد نیاز رسانه های استان نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
وی با اشاره به این که 24 آبان ماه به عنوان روز کتابخوانی نامگذاری شده است، گفت: قم از جمله استان های دهگانه کشور است که مجوز نشر کتاب دارد و طی سال گذشته مجوز چاپ هشت هزار و 700 عنوان کتاب در این استان ارائه شد که پنج هزار عنوان آن، کتاب اولی بود.
حسینی کاشانی با بیان این که استان قم در زمینه صدور مجوز کتاب، رتبه دوم و در زمینه نشر کتاب های دینی، رتبه اول کشور را در اختیار دارد، افزود: یک هزار و 200 ناشر در قم حضور دارند که فعالیت 800 ناشر از این میان، براساس استانداردهای صنعت چاپ، بسیار مطلوب و مستمر است.
وی با اشاره به حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران، ادامه داد: در همین رابطه 10 میلیارد ریال برای نشر کتاب های ارزشمند در حوزه دین و 23 میلیارد و 500 میلیون ریال برای حمایت از مجموعه ناشران استان، تخصیص یافت.
وی بیان کرد: یکی از مولفه های مهم ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم، افزایش ساعات کتابخوانی و مطالعه است که در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با همکاری سایر موسسه ها و دستگاه های متولی، اقدام های گسترده ای را انجام داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به ارتقای سطح وضعیت فرهنگی استان طی سال های گذشته، گفت: این موضوع در ارزیابی های انجام شده توسط استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده است.
وی با بیان اهمیت فرهنگ عمومی در نگاه مسئولان استان قم، افزود: 14 آبان ماه به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است و در همین رابطه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت مستمر در قم برگزار و مصوبات آن با پیگیری، اجرایی می شود.
وی ادامه داد: هدایت فرهنگ عمومی به سمت مولفه های سبک زندگی اسلامی - ایرانی، نیازمند توجه جدی مردم و مسئولان است و قم می تواند در این زمینه الگوی سایر استان های کشور باشد.
همچنین در آیین نماز جمعه این هفته قم، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی، خطیب برجسته حوزه علمیه قم، در سخنرانی پیش از خطبه ها، با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: توجه به تربیت دینی، استفاده درست از نعمت های الهی، وفای به عهد، داشتن اخلاق خوب، توجه به حیا و عفت، راستگویی و درست کرداری از جمله درس هایی است که در سیره اجتماعی پیامبر اکرم(ص) نهفته است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.