قاسم بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف بسیج هنرمندان را معرفی اسلام به جهان با زبان هنر، مواجهه با هجمه فرهنگی دشمنان و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت هنرمندان با دغدغه مشترک انقلابی دانست و افزود: بسیج هنرمندان به دنبال دورهم جمع کردن هنرمندان با آرمان ها، ارزش ها، اهداف و دغدغه های مشترک برخواسته از نگاه اعتقادی و دینی است.
وی هنر را نقطه مشترک فهم همه انسان ها دانست و گفت: تبیین و بیان درست آرمان ها جمهوری اسلامی با زبان هنر، نیاز امروز کشور در مقابله با مواجهه فرهنگی سنگین دشمنان است.
وی افزود: سران استکبار و در راس آنها آمریکا با درک درست از قدرت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هنر برنامه ریزی های گسترده ای در عرصه های مختلف هنر انجام داده و حجم زیادی از تولیدات هنری با نگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تولید و در سطح گسترده در دنیا توزیع و منتشر می کند که مقدمه مواجهه با این تهاجم فرهنگی گسترده، شناخت و درک صحیح از کارکرد فرهنگی دشمن است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم، با تاکید بر اینکه درک درست از قدرت هنر عنصر مغفول در برنامه ریزی های فرهنگی است ادامه داد: تمام پیامبران و ائمه اطهار(ع) از ابزار هنر برای گسترش پیام توحیدی و معارف الهی استفاده کرده اند و نسبت به وضعیت هنرمندان و تشویق آنها توجه ویژه ای داشته اند که این نشان از اهمیت هنر و هنرمند است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج هنرمندان به دنبال تشکیل جبهه هنر انقلاب اسلامی است افزود: امروز که شاهد هستیم استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از هنر به عنوان ابزاری برای تحمیل اندیشه های خود به بشر به شکل گسترده در حال بهره گیری است، وظیفه هنرمندان با دغدغه دینی و انقلابی از هر زمان دیگری سنگین تر است.
بابایی، ادامه داد: وظیفه ما پس از رصد اوضاع دنیا این است که بر مبنای هنر اسلامی، یک هنر مقاومتی را تعریف تا با این ابزار به مقابله با هجمه هنر ابتذالی و استعماری غرب رفت.
١٠ هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه ٩ انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند که نیمی از آنها عضو بسیج هنرمندان هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.