به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: درحال حاضر به برخی از نانوایی ها که برای خرید نان مراجعه می کنیم، تابلوی اعلام قیمت نان در آنها نیست.
وی افزود: نانوایی ها باید حتما نرخ نان را در معرض دید خریداران و مصرف کنندگان قرار دهند.
معاون استاندار قم گفت: اتحادیه نانوایی ها نیز باید به این موضوع مهم ورود پیدا کرده و همه نانوایی های استان را به نصب قیمت نان در نانوایی ملزم کنند.
معاون استاندار قم همچنین کمیته نظارت ستاد تنظیم بازار استان را مکلف کرد، که از این اقدام گزارشی را تهیه و ارایه کند.
در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزاد پز قرار می گیرد.

** 101 پرونده تخلف به ارزش 824 میلیارد و 325 میلیون ریال در قم تشکیل شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از بازرسی های صورت گرفته در استان طی نیمه آبان ماه جاری افزود: در این مدت از سوی حوزه بازرسی سازمان صمت یکهزار و 395 مورد بازرسی از مراکز مختلف انجام شده است.
احمد رضا سمیعی نسب افزود: در بخش بازرسی و نظارت توسط اتاق اصناف استان نیز 922 مورد بازرسی صورت گرفته که 68 پرونده به ارزش 233 میلیون ریال تشکیل شده است.
وی همچنین با اشاره به نوسانات 57 قلم کالای اساسی در یک هفته گذشته افزود: از این تعداد 22 قلم کالا کمتر از 10 درصد و سه قلم کالای دیگر نیز بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته است.
سمیعی نسب با اذعان به افزایش 10 درصدی قیمت خیار و همچنین 17.6 درصدی جوجه گوشتی یک روزه گفت: کاغذ تحریر نیز 10 درصد افزایش قیمت داشته است.
وی تصریح کرد: از مجموع کل کالاهای اساسی قیمت 35 قلم کالا نسبت به میانگین کشوری تغییری نداشته، 21 قلم کالا نیز کمتر از میانگین کشوری و 18 قلم کالا هم بالاتر بوده است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.