به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز سه شنبه در با دیدار آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با بیان اینکه ستاد اربعین متشکل از 23 دستگاه مختلف است، اظهار داشت: ستاد اربعین، ستاد نظام است چرا که مجموعه ای از بخش ها،سازمان ها و ارکان مختلف نظام برای بهبود خدمت رسانی به مردم پای کار هستند.
وی با بیان اینکه علاوه بر ستاد مرکزی ، 400 ستاد اربعین شهرستانی، 31 ستاد اربعین استانی، یک ستاد اربعین مستقر در عراق با پنج قرارگاه مختلف فعال بودند، گفت: 50 هزار تن از موکب داران و خادمان امسال به زائران اربعین خدمت رسانی کردند.

** بیش از 2 میلیون زائر از ایران به اربعین اعزام شد
دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور، انسجام و هماهنگی میان مردم، موکب داران، خادمان و دستگاه های دولتی را بی نظیر دانست و ادامه داد: 2 میلیون و 40 هزار تن در اربعین امسال از مرزهای کشور عبور کردند که 142 هزارتن اتباع بودند.
وی با اشاره به ارتقای زیرساخت های مختلف مرزهای سه گانه کشور گفت: زیرساخت های مرزهای جمهوری اسلامی نسبت به چهار سال گذشته بهبود بسیار چشمگیری یافته است.

** به دنبال لغو روادید اربعین هستیم
وی با تاکید بر اینکه در اربعین امسال 700 روحانی مسلط به پنج زبان درمرزهای کشور مستقر شد گفت: در حوزه صدور ویزا درگذشته 12 دفتر و 4 کنسولگری از عراق مستقر بود که این تعداد امسال به 24 دفتر افزایش یافت.
ذوالفقاری افزود: تلاش بسیاری برای لغو روادید صورت گرفته است ولی برخی نگرانی های مسئولان عراقی برای تامین زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی به زائران این موضوع همچنان عملی نشده است.

** 2 هزار موکب شناسنامه دار شدند
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: 300 هزار زائر با ارز ثانوی با قیمت 8 هزار و 550 تومان اقدام به ثبت نام برای اربعین کردند که با پیگیری های صورت گرفته تخفیف 35 درصدی در نظر گرفته شد و مابقی با ارز 4 هزار و 800 تومانی ثبت نام کردند که مابه التفاوت این نرخ تاکنون زائرانی که در بانک ملی و ملت حساب داشتند، برگردانده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار موکب شناسنامه دار شده است گفت: 5 باجه در عراق برای توزیع دینار به زائران توسط بانک مرکزی ایجاد شده بود که این اقدام بدون هماهنگی ستاد اربعین بود و اشکالات زیادی برای توزیع ارز به زائران ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه 188 هزار زائر برای دریافت دینار عراق ثبت نام که بیشتر آنها ارز مورد نیاز را دریافت کردند گفت: اگر چه نفس توزیع ارز در داخل عراق تصمیمی برای کاهش دلالی بود ولی اشکالات فراوانی داشت.

** 80 درصد ناوگان اتوبوسرانی برای جا به جایی زائران به کار گرفته شد
وی با بیان اینکه 80 درصد از 14 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی کشور برای جا به جایی زائران تخصیص داده شده است ، گفت: 242 هزار زائر در یک روز از مرز مهران وارد شدند که در برخی مواقع 15 هزار تن به صورت همزمان وارد کشور شدند که جابه جایی این حجم از جمعیت بسیار سخت است.
ذوالفقاری گفت: بیش از 5 هزار کامیون برای انتقال اقلام غذایی و بیش از یکهزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران به عراق اعزام شد که یک ریال عوارض از آنها دریافت نشد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.