حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) افزود: آن حضرت جامعه توحیدی را به وجود آورد و نظام طبقاتی را از بین برد، سیاه و سفید را از جهت برخورداری اقتصادی کنار هم نشاند و تکبرها، تفاخرها و امتیازهای کاذب را از بین برد.
وی ادامه داد: دراین راستا عدم شناخت اسلام اصیل باعث کجروی امت اسلامی شد و جریان های انحرافی در طول تاریخ بوجود آمد که در دوران اخیر به نام داعش، طالبان، عوامل استکبار و وهابیت شناخته می شوند.
وی با بیان این که نبی اکرم تغییرات بنیادی در زمان خود ایجاد کردند، افزود: ایشان در بعد اعتقادی شرک و خرافه را زدود و جامعه را از جهالت نجات دادند، آداب و سنن جاهلی را از بین بردند، احترام و تکریم زنان را به اوج رساندند و آن ها را در کنار مردان، انسان های شایسته کمال و رسیدن به اوج قله ترقی مطرح نمودند.
دهسرخی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) انسانی بود که در عالم ملکوت با فرشتگان و جبرییل تعامل داشت، زنان را رشد دادند، با کودکان تعامل داشتند و مردان و زنان جامعه را از جهت روحی در رابطه با نظام خانواده به گونه ای تربیت دادند که می فرمایند، «نشستن انسان در کنار خانواده امتیاز و برتری دارد بر این که در مسجد من اعتکاف نماید».
وی گفت: آن حضرت عرب جاهلی آن زمان را با آن صفات رذیله ای که داشت در مقابل رحمه العالمین نرم کرد و خداوند متعال در قرآن آن حضرت را اینگونه می ستاید: «بخاطر این رحمت الهی که برخوردار شدی و نسبت به آن ها انعطاف نشان دادی آن ها به طرف تو گرایش پیدا کردند، اگر ناسازگار و غیرقابل گذشت بودی مردم از دور تو متفرق می شدند».
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیامبر(ص) این گونه توانست درمدت زمان کوتاهی تمدن بزرگی را پایه گذاری کند، بیان کرد: با وجود سختی ها و انحرافاتی که در پیکره امت اسلامی ایجاد شده، امروز این تمدن رو به گسترش است.
وی افزود: در حالی که برخی برخوردهایی که به اسم پیامبراکرم (ص) می شود مثل آنچه که در داعش و طالبان می بینیم، نفرت انگیز است. اما این مسائل باعث نشده که جاذبه های آن حضرت از بین برود، رحمت پیامبر(ص) آنقدر عظیم است که نامگذاری به نام ایشان هر روز بیشتر می شود، این حجم از تمایلات به سمت اسلام و پیامبر(ص) بخاطر خصلت های روحی و رفتاری آن حضرت بود که برخی از آن ها هنوز برای ما ناشناخته مانده است.
وی با اشاره به این که عدم شناخت اسلام اصیل باعث کجروی امت اسلامی شد، گفت: پیامبر(ص) این آیین را محافظی برای امت خود قرار داد و اسلام حقیقتی است که باید دوام پیدا کند و سلسله امامت نیز ادامه پیدا کرد تا اسلام نبوی ناب، خالص، عالمانه و آگاهانه بماند.
دهسرخی افزود: کسانی که می خواهند نگهبانان اسلام باشند باید حکیم باشند و حقیقت اسلام ناب را درک کرده باشند؛ وقتی ناآگاهان و جاهلان بر امت اسلام مسلط می شوند و از حقیقت اسلام و قرآن اطلاعی ندارند، دچار افراط و تفریط می شوند.
وی اضافه کرد: مکتبی که از عقلانیت و حکمت برخوردار باشد می تواند امت را در پیچ و خم ها حفظ کند؛ اهل بیت(ع) در سخت ترین شرایط امت را حفظ کردند و نگذاشتند در هیچ شرایطی پیروانشان دچار افراط و تفریط شوند و در قضاوت ها ناثواب بروند.
وی افزود: حضرت مهدی(عج) همین حقیقت ها را بر دل های انسان ها عرضه می کنند و زمانی که عقل انسان ها به اوج رشد و کمال برسد، طبیعتا در مقابل آیین و مرام ناب و پاک اهل بیت(ع) سر تسیلم و تواضع فرود می آورند.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.