به گزازش ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پایان این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری به منظور اضافه کردن مواردی به قرارداد اولیه مونوریل، به نیابت از شرکت مادر تخصصی که یک شرکت دولتی و پیمانکار این طرح است لایحه ای را به شورا ارایه داد‌، ولی شورا با تصویب آن موافقت نکرد.
حسین اسلامی در تبیین علت مخالفت اعضای شورا با لایحه یاد شده، افزود: وقتی قرارداد توسط سازمان قطار شهری و آن هم به نیابت از شرکت مذکور منعقد می شود، دیگر امکان این که شهرداری به جای هیات مدیره این سازمان متممی را برای آن امضا کند، وجود ندارد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که مونوریل یک طرح ملی و دولتی است و چون شهرداری قرارداد را منعقد نکرده و شورای شهر نیز به آن تنفیذ نداده، بنابراین شورا هیچ صلاحیتی برای تصمیم گیری در خصوص این طرح ندارد.
وی با بیان این که در این جلسه به صورت مفصل در رابطه با موضوع ادامه طرح مونوریل نیز بحث شد و بیشتر اعضا بر بی فایده بودن ادامه آن و همچنین مختومه کردن پرونده آن نظرهای مشابهی داشتند، افزود: بر اساس نظر اعضای شورای شهر قم وقتی دولت و یک بخش ملی تصمیم به اجرای طرح عظیمی مانند مونوریل می گیرد و بعد از مدتی آن را کنار می گذارد، این کار با قانون مغایرت دارد.
اسلامی با بیان این که دولت مصمم به ادامه این طرح است، ولی مطابق تصمیم قانون گذار 50 درصد آن باید توسط شهرداری و آن هم از بودجه مردم تامین شود، گفت: شهرداری باید اعتبار این طرح را از مردم کسب و در نهایت صرف کند که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، چنین ظرفیتی برای مدیریت شهری وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دولت اگر می خواهد اعتبار خود را مصروف مونوریل کند، حرفی نیست، ولی شهرداری امکان انجام این طرح را از طریق منابع داخلی خود و پول مردم ندارد، ضمن این که با توجه به شرایط جدید و اینکه قبلا قرار بود، پایانه قطارهای پر سرعت مستقر شود، اساسا ادامه طرح را به مصلحت نمی داند.
وی افزود: دولت از ابتدا اعتباری را برای مونوریل قم مصرف کرده و باید آن را تمام کند، از این رو شورای شهر دخالتی نمی کند.
اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
در طول مسیر 6.8 کلیومتری مرحله نخست طرح م.نوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.