به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه آهن قم، محسن اعتماد روز شنبه در گفت و گویی افزود: آمار خروجی مسافر در این مدت، 712 هزار و 924 تَن و آمار ورودی مسافر نیز 698 هزار و 636 تَن بوده است.
وی اضافه کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته، آمار جابه جایی مسافر با راه آهن قم یک میلیون و 158 هزار و 581 تَن بود.
به گفته وی، مهرماه سال جاری نیز، 87 هزار و 929 مسافر به وسیله قطار از قم خارج و 92 هزار 280 مسافر وارد ایستگاه راه آهن قم شده اند.

** سبک سازی و لایروبی ترانشه نمکزار - علی آباد
مدیرکل راه آهن قم همچنین گفت: ترانشه 400 متری با ارتفاع 17 متر به منظور ایمن سازی خطوط و سیر ایمن قطار های عبوری در مسیر قم - تهران و بالعکس تخریب شد.
اعتماد افزود: در برخی از مسیرها و خطوط راه آهن داخل ترانشه ها سنگ های معلقی وجود دارد که در اثر بارندگی و شسته شدن اطراف آن، ریشه سنگ در داخل سطح کوه، به مرور زمان کوتاه و سست شده و احتمال ریزش و سقوط آن وجود دارد.
وی ادامه داد: معمولا امکان سقوط این نوع سنگ ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار بیشتر اتفاق می افتد که باعث بروز سانحه می شود.
به گفته وی، شناسایی و برنامه ریزی برای رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که این اداره کل در برنامه های خود دارد و بر اساس اولویت ها اقدام می کند تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تامین کند.
اعتماد اضافه کرد: خط قم - تهران یکی از خطوط پر آمد و شد حوزه استحفاظی راه آهن قم است و ایمن سازی این محور از اولویت های این اداره کل می باشد.
ترانشه مذکور در کیلومتر 67 خط آهن قم - تهران ( بلاک نمکزار - علی آباد ) واقع شده بود که خطر سقوط سنگ و ترانشه رفع و این محدوده کاملا ایمن شد.
راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.