به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: امروز باید بدانیم که چرا برخی افراد در برابر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار گرفتند و با وجود علم و شناخت نسبت به آن حضرت ، اما به بدترین وضع ایشان را به شهادت رسانده و جنایات کربلا و حوادث پس از واقعه عاشورا را رقم زدند.
مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از علت های کور و کر شدن چشم و گوش در برابر حق و حقیقت، خوردن مال حرام است، تصریح کرد: کسانی که اموال و دارایی خود را از حرام انباشته کرده باشند، نمی توانند سخن حق را بشنوند و از آن گریزان می شوند.
وی خروج از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یکی دیگر از علت های قساوت قلب دانست و گفت: اگر کسی از نور ولی الله فاصله بگیرد، به ضلالت و گمراهی کشیده می شود و هرچه به جبهه حق دعوت شود، نمی تواند در این مسیر استوار بماند.
مؤمنی با اشاره به تأثیر گناه و معصیت در شقاوت انسان ها، خاطرنشان کرد: دلبستگی و وابستگی به دنیا از مهمترین علت هایی است که انسان را به گمراهی کشیده و او را از جبهه حق به جبهه باطل می کشاند و باعث می شود در برابر منکرات علنی، ارزش ها را نادیده بگیرد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.