محمود سیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تمامی انبارداران استان که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.nwms.ir ثبت نام کرده اند، موظف هستند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت مستمر وضعیت ورود و خروج کالا در انبار تحت نظارت خود، اقدام کنند.
وی با اشاره به الزام قانونی برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، بیان کرد: همچنین لازم است تا انباردارانی که تاکنون اطلاعات انبار و یا مرکز نگهداری کالای خود را ثبت نکرده اند، در همین سامانه نسبت به ثبت اطلاعات مورد نظر اقدام کنند.
وی همچنین با بیان این که طرح تشدید مبارزه با گران فروشی و احتکار در قم با جدیت ادامه دارد، گفت: در میان تخلف های گزارش شده، گرانفروشی، کم فروشی، امتناع از عرضه کالا و احتکار، بیشترین حجم شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده است.
سیجانی از تمام همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه با شماره 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و 135 اداره تعزیرات تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند.
فعالیت 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب 40 اتحادیه از جمله بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.
طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار، از ابتدای تابستان سال جاری با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور و همچنین برخورد با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین با اشاره به آخرین مبلغ تسهیلات رونق تولید پرداخت شده به واحدهای صنعتی استان، گفت: تاکنون 611 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی فعال در قم پرداخت شده که نقش موثری در تثبیت و افزایش سطح تولید و میزان اشتغال داشته است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.