به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: خداوند اگر با شهادت امام حسین(ع) جامعه اسلامی را از وجود مبارک آن حضرت محروم کرد، ولی امامت را در ذریه و نسل آن امام همام قرار داد و شفا را نیز بر تربت و خاک ایشان نهاد.
حجت الاسلام علی اکبر صمدی یزدی افزود: خداوند همچنین دعای تحت قوه آن امام همام را نیز مستجاب قرار داد و‌ روزهایی که برای رفت و برگشت زیارت اباعبدالله الحسین(ع) صرف می شود را نیز جزو عمر زائر به حساب نمی آورد.
وی با بیان این که هیچکس در این جهان میزان پاداش و اجر قیام و نهضت امام حسین(ع) را در پیشگاه پروردگار نمی داند، گفت: یک شهید که از مردم عادی است، هنگامی که روی زمین می افتد، فرشته ای سر او را به دامان خود می گیرد و خطاب می کند ای شهید، خدا برای تو چیزی قرار داده که چشمی ندیده، گوشی نشنیده و بر قلب بشری نیز خطور نکرده است.
صمدی یزدی افزود: در حالی که خدا برای یک فرد عادی که فقط خود به شهادت رسیده این پاداش ها را در نظر گرفته، چگونه می توانیم درک کنیم که برای سرور و سالار شهیدان که امام معصوم، حجت و ولی خدا بر روی زمین و فرزند پیغمبر است و از طرفی نیز نه تنها خود با جراحت های بیشمار به شهادت رسید بلکه همه عزیزانش را در راه خدا فدا کرد، چه پاداشی تعیین کرده است.
قم در سالروز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.