مهدی متقیان روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با مراجع عظام تقلید، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان، اجرای رزمایش قطع برق در شماری از دستگاه های اجرایی به منظور بررسی توان آمادگی آن ها و برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در برخی از دبیرستان های استان از جمله برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در قم است.
وی ادامه داد: همچنین افتتاح 30 طرح پدافندی در دستگاه های اجرایی استان در زمینه های مختلف از جمله امنیت شبکه و تجهیز سیستم های برق اضطراری، برگزاری رزمایش پدافندی در سازمان جهاد کشاورزی قم و اداره کل منابع طبیعی، رونمایی از تجهیزات پدافند غیرعامل به کارگیری شده در قم، برگزاری همایش پدافند غیرعامل و تشکیل کمیته های پدافند غیرعامل در برخی از دستگاه های حساس استان همچون اداره کل گمرکات در زمینه مرزبانی زیستی، از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.
وی افزود: هدف اصلی پدافند غیرعامل، افزایش سطح بازدارندگی و کاهش آسیب های ناشی از تهدیدات احتمالی است که به همین منظور اداره کل پدافند غیرعامل قم در سال های اخیر، اقدام های گسترده ای در مسیر حفظ سرمایه های انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان انجام داده است که گوشه ای از این تلاش ها در هفته پدافند غیرعامل به اطلاع مردم خواهد رسید.
متقیان گفت: اداره کل پدافند غیرعامل قم با توجه به جایگاه حساس این استان، وظیفه رصد، نظارت و راهبری دستگاه های اجرایی قم را در خصوص رعایت ضوابط پدافند غیرعامل برعهده دارد و در این زمینه تمام توان خود را برای صیانت از استان در برابر تهدیدات متنوع پیش رو به کار گرفته است.
وی بیان کرد: شناخت نقاط آسیب پذیر و مستحکم استان در برابر تهدیدات احتمالی به منظور برطرف کردن ضعف ها و تقویت توانمندی ها از جمله مهمترین ماموریت های اداره کل پدافند غیرعامل قم است که با همکاری سایر دستگاه های اجرایی انجام می شود.
هشتم آبان ماه مصادف با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل است که با موافقت ایشان، این روز به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شد.
روز سه شنبه 8 آبان به عنوان روز «مصون سازی کشور با تفکر بسیجی و روحیه جهادی در سایه حماسه حسینی»، روز چهارشنبه 9 آبان به عنوان روز «حفظ سرمایه های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار علمی»، روز پنجشنبه 10 آبان به عنوان روز «افزایش بازدارندگی و تقویت پایداری ملی با حماسه حسینی» نامگذاری شده است.
روز جمعه 11 آبان نیز با عنوان «حفظ سرمایه های کشور با مشارکت مردمی»، روز شنبه 12 آبان با عنوان «جامعه سالم، آماده در برابر تهدیدات نوین»، روز یکشنبه 13 آبان با عنوان «استحکام بخشی و صیانت از زیرساخت های کشور» و روز دوشنبه 14 آبان نیز با عنوان «پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» نامگذاری شده است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.