علی شیرخانی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: اربعین از مفاهیمی است که در آموزه های دینی بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزو اعدادی است که مقدس محسوب می شود.
وی اضافه کرد: حضور حضرت موسی(ع) در طور سینا به مدت 40 روز، مبعوث شدن پیامبر(ص) به پیامبری در 40 سالگی و همچنین طبق روایت ها کسی که به 40 سال برسد به بلوغ فکری و اندیشه ای می رسد، نمونه هایی است که بیانگر اهمیت داشتن عدد 40 می باشد.
وی گفت: در زمان حاضر اربعین به عنوان نماد و مفهوم اصیل دینی و مذهبی به جهانیان عرضه شده است و حکومت های شیعی سعی می کنند ، آن را میان مردم دنیا رواج دهند و دراین راستا پیروان سایر ادیان با مشاهده اجتماع این چنینی به آیین اربعین علاقه مند شده و شرکت می کنند.
شیرخانی تصریح کرد: اربعین از لحاظ سیاسی، اجتماعی و مذهبی فرصت مناسبی برای شیعیان است که اهل بیت(ع)، امام حسین(ع) و آموزه های شیعیان را به جهانیان معرفی کنند و در این چند سال نیز موفق عمل کرده اند.
وی به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ اربعین اشاره و تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید فیلم مستند و اخبار گوناگون به زبان های زنده دنیا با موضوع اربعین منتشر نمایند تا معارف اهل بیت(ع) از این طریق به جهانیان منتقل شود.
این مدرس دانشگاه گفت: پس از سرنگونی حکومت صدام، زمانی که پیاده روی اربعین به صورت میلیونی مطرح شد، تکفیری ها و وهابی ها برای جلوگیری از نشر آموزه های شیعی، تهدید به بمب گذاری نمودند که در این راه شهدایی نیز تقدیم شد.
وی افزود: ولی همین مساله موجب شکل گیری نیروهای مردمی و هسته مقاومت علیه تکفیر و دشمنان اسلام شد و ثمره آن امروز در حفاظت مرزها و شهرهای مذهبی عراق توسط نیروهای مقاومت نمود دارد.
وی اضافه کرد: امروز علاوه بر نیروهای نظامی عراقی، نیروهای حشدالشعبی که از نیروهای مقاومت قوی است نیز مسئولیت حفاظت از شهرهای مذهبی را به عهده دارد.
شیرخانی تاکید کرد: تقویت عنصر مقاومت میان شیعیان و مسلمانان، در پیشبرد اهداف و راهبردهای سیاست خارجی ایران موثر خواهد بود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.